وقتی بنز خودرو مسافری می سازد + عکس

کدخبر: ۲۳۱۸۹۴
اقتصاد نیوز: مرسدس کلاس G، آفرودر سخت و توانمند بنز است اما در رده سخت‌ها و توانتمندهای بنز "یونیماگ" افسانه‌ای چیز دیگری است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران، این خودرو در ابتدا به منظور استفاده نظامی و ارتشی طراحی شد و دیدن آن در آمریکای شمالی – برخلاف دیگر نقاط جهان- کمی غیرمرسوم است، با این وجود یونیماگ‌های اولیه کاربردهای زیادی داشته و می‌توان از آنها برای پاک‌کردن برف از سطح جاده یا انتقال افراد و نیروها بهره برد.

خودروی مسافری بنز

اما یونیماگ کنونی، بحثی جداگانه دارد و یک مدل تفریحی- سفارشی ساخت شرکت ارت‌کروزر استرالیا است.

همان‌طور که مطرح شد، خودرو روی یک شاسی U 430 یونیماگ ساخته شده و می‌توان آن را کمپرونی برای پایان جهان نامید.

خودروی مسافری بنز

در نگاه اول به نمای روبه‌روی خودرو،  یک سپر فولادی عظیم و نه چندان ظریف توجه را به خود جلب می‌کند. این سپر از اطراف خود به چراغ‌های کمکی با فرمت "دی- رینگ" مجهز شده  و یک وینچ قوی با قدرت کشش محموله‌ای به حجم 9 هزار کیلوگرم در خودرو به کار رفته است. تغییرات بزرگتر در انتهای خودرو ملموس است.

بدنه منحصر به فرد خودرو باعث می‌شود تا امکان ایجاد بخش‌های چندمنظوره‌ای مانند باربیکیوی خارجی روی آن ایجاد شود. البته امکانات ویژه خودرو در این حد باقی نمانده و ما شاهد پنل‌های خورشیدی، وینچ عقبی و سیستم هیدرولیک بالا آورنده بدنه و اجسام هستیم.

خودروی مسافری بنز

در حالیکه شرایط خارجی سخت و غیر منعطف به نظر می‌رسد، کابین حس و حال متفاوتی را به شما القا می کند. امکانات زیادی مانند مایکروویو، یخچال فریزر و ماشین لباس‌شویی  برای راحتی کاربران در خودرو تعبیه شده است. صندلی‌های خودرو پوشش چرمی دارد و مجموعه حمام و سرویس بهداشتی نیز در فضای درونی خودرو جا گرفته است.

از آنجا که برای سفر طبیعت‌گردی طرلاحی شده، علاوه بر سامانه ناوبری استاندارد، نسخه‌هایی با نام تجاری XPR440

به 5 دوربین ضبط تصاویر با قدرت ضبط 45 روز و ارسال آن به نقاط دیگر جهان مجهز است. چنین گزینه‌ای به کاربران و مسافران خودرو امکان می‌دهد تا در صورت بروز مشکل، گم کردن راه یا تصادف از نیروهای ویژه کمک بگیرند.

خودروی مسافری بنز

موتور این خودرو نیز توانی حدود 300 اسب بخار داشته و با یک سامانه انتقال قدرت دستی یا خودکار هماهنگ است.

خودروی مسافری بنز

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید