اجرای طرح الزام کامیون های حامل بار به دریافت «باربر» در تهران

کدخبر: ۲۳۱۹۶۱
اقتصاد نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از اجرای طرح الزام کامیون های حامل بار به دریافت «باربر» خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ محسن پورسیدآقایی افزود: این طرح از چهارشنبه هفته جاری به صورت آزمایشی و داوطلبانه اجرا می شود.

وی اضافه کرد: براساس این طرح کامیون های حامل بار باید در سامانه تهران من ثبت نام کرده و پس از آن در سایت بارانه مسیر رفت و آمد خود را مشخص کنند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای آبان ماه برای همه کامیون های حامل باز اجرا خواهد شد خاطرنشان کرد: کامیون های فاقد باربر توسط پلیس متوقف خواهند شد.

وی یادآور شد: کامیون هایی می توانند باربر دریافت کنند که معاینه فنی داشته باشند.

پورسیداقایی همچنین با بیان اینکه از اول مهر هیچ اتوبوس حمل و نقل عمومی اجازه حرکت بدون معاینه فنی نخواهد داشت اظهار داشت: پس از ابلاغ بخشنامه ضرورت دریافت تاییدیه معاینه فنی اتوبوس های حمل و نقل عمومی میزان دریافت معاینه فنی از 76 درصد به 88.4 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 700 دستگاه اتوبوس معاینه فنی جدید گرفتند گفت:پیش بینی می شود تا ابتدای مهر ماه میزان دریافت معاینه فنی به بالای 95 درصد برسد و از ابتدای مهرماه به اتوبوس های حمل و نقل عمومی که تاییدیه معاینه فنی ندارند اجازه ارائه سرویس در سطح شهر تهران داده نمی شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه این جوالدوزی بود که به خودمان زدیم تصریح کرد: از سوی دیگر سرویس ادارات نیز باید تا اول مهر معاینه فنی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: سامانه ای در حال راه اندازی است تا اتوبوس ها برای تردد به شرط داشتن معاینه فنی مجوز بگیرند.

پورسیدآقایی افزود: براساس مصوبه استانداری هیچ دستگاهی حق عقد قرارداد سرویس ادارات با شرکت هایی که خودروهایشان فاقد معاینه فنی است ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید