روسیه دلار را از معاملات نفتی خود حذف می کند

کدخبر: ۲۳۲۱۶۹
اقتصاد نیوز: وزیر دارایی روسیه گفت: دلار در تجارت بین الملل قابل اطمینان نیست و احتمالا در تجارت نفت دلار را کنار خواهیم گذاشت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا به نقل از راشاتودی، «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه گفت: دلار آمریکا ابزار قابل اطمینانی برای پرداخت در تجارت بین الملل نیست و به جای آن ممکن است که از ارزهای ملی در پرداخت ها استفاده شود.

وزیر دارایی روسیه در مصاحبه ای با تلویزیون روزیا گفت: شک دارام که به لحاظ بین المللی دلار به عنوان یک ارز قابل اطمینان به رسمیت شناخته شود. وی تصریح کرد که احتمال تغییر به ارزهای ملی را در تجارت نفت رد نمی کنم.

سیلوانوف گفت: به طرز معناداری سرمایه گذاری خود در دارایی های آمریکا را کاهش داده ایم. در حقیقت دلار که یک ارز بین المللی تلقی می شود، یک ابزار پُرخطر برای پرداخت ها شده است. این اظهارات وزیر روسیه به دنبال اعلام برنامه واشنگتن مبنی بر هدف قرار دادن مسکو با دور جدید تحریم ها که شامل صادرات کالاهای حساس امنیت ملی به روسیه می شود، مطرح شده است.

وی گفت: تحریم ها ناخوشایند هستند؛ اما مرگبار نیستند. مسکو در پاسخ به تحریم های آمریکا به حداقل رساندن سرمایه گذاری خود در اقتصاد آمریکا و کاهش خرید اوراق آمریکایی ادامه خواهد داد؛ ضمن اینکه به انجام پرداخت ها به روبل و دیگر ارزها از جمله یورو فشار خواهد آورد.

وزیر روسیه خاطر نشان کرد که این اقدامات شرکت های آمریکایی که در روسیه فعالیت می کنند را هدف قرار نمی دهد و در حال حاضر برنامه ای برای اقدامات محدود کننده یا بستن شرکت ها مانند بستن «مک دونالد» نداریم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید