ناامیدی در سهام چین

کدخبر: ۲۳۲۵۰۵
اقتصادنیوز: با کاهش نوسانات ناشی از سقوط لیر ترکیه، بازارهای آسیایی برای تثبیت موقعیت خود جنگیدند اما داده‌های ضعیف‌ چین، ضربه جدیدی به بازارها وارد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرنگار مهر، روز سه‌شنبه درحالی که نوسانات ناشی از سقوط لیر ترکیه کاهش یافته است، بازارهای آسیایی برای تثبیت موقعیت خود جنگیدند اما با داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین، ضربه جدیدی به بازارها وارد شد.

در ماه جولای میزان فروش خرده‌فروشی‌ها، تولیدات صنعتی و سرمایه‌گذاری شهری چین، همگی کمتر از حد انتظار رشد کردند. این داده‌های ناامیدکننده بر نیاز برای محرک‌های اقتصادی بیشتر در چین تاکید دارد.

شاخص شرکت‌های بزرگ چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ با ۰.۶ درصد افت مواجه شد و وزن سنگین آن باعث شد گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۲ درصد پایین‌تر بسته شود

نیکی ژاپن جهش ۱.۱ درصدی خود در اوایل معاملات امروز را تا آخر حفظ کرد و شاخص سهام استرالیا ۰.۸ درصد رشد کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ اندکی تقویت شد در حالی‌که نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا در ۲.۸۸ درصد ثابت ماند.

امروز سرمایه‌گذاران از این تشویق شدند که شاخص‌های وال‌استریت در معاملات دیشب، با افت اندکی روبرو شدند و سقوط نکردند. داوجونز دوشنبه خود را با ۰.۵ درصد کاهش به پایان برد. اس‌اندپی۵۰۰ هم ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و نزدک ۰.۲۵ درصد افت کرد.

در بازارهای ارز، پس از این که بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد که ملزومات نقدینگی و ذخیره‌سازی بانک‌ها را کاهش خواهد داد، نرخ لیره تا ۶.۹۲۵۰ لیر در برابر هر دلار، تقویت شد.

با این حال لیر ترکیه تنها در روز دوشنبه حدود ۱۰ درصد سقوط کرده و تا به این‌جای امسال بیش از ۲ پنجم ارزش خود را از دست داده است.

روز دوشنبه بانک مرکزی آرژانتین در اقدامی غافل‌گیرکننده نرخ بهره خود را ۵ درصد بالا برد اما این مقدار هم برای جلوگیری از سقوط پرو به پایین‌ترین سطح تاریخ آن کافی نبود.

دلار که دوشنبه در برابر ین تا ۱۱۰.۱۱ ین پایین آمد و کمترین نرخ ۶ هفته‌ای خود را ثبت کرد، امروز در نرخ ۱۱۰.۷۵ تثبیت شد.

شاخص دلار با اندکی افت در ۹۶.۳۱۴ واحد به کار خود ادامه داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید