وجود احتکار را تکذیب نمی کنیم اما کمبود کالا نیز وجود ندارد

کدخبر: ۲۳۳۲۵۹
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه بنکداران گفت: کالا به اندازه مورد نیاز و به وفور در بازار وجود دارد و از بابت تامین اقلام موردنیاز مردم جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان؛ محمد آقاطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزاندرباره وضعیت کالا در بازار اظهار کرد: اقلام و کالا به اندازه مورد نیاز و به وفور در بازار وجود دارد و از بابت تامین اقلام موردنیاز مردم جای نگرانی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه بنکداران درباره قیمت کالا‌ها افزود: طی چند وقت گذشته قیمت برنج ۵ درصد، حبوبات ۱۷ درصد و شکر ۱۰ درصد افزایش یافت اما، اکنون قیمت‌ها به ثبات رسیده و افزایش قیمتی نداریم.

وی درباره وضعیت برنج گفت: موجودی برنج به اندازه کافی وجود دارد، همچنین محموله‌های برنج از خارج از کشور بارگیری شده و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

آقاطاهر درباره احتکار تصریح کرد: منکر وجود احتکار نیستم، اما احتکار از طرف بازار و صنف بنکداران نیست، همکاران ما کالا‌ها را می‌خرند و می‌فروشند.

رئیس اتحادیه بنکداران تاکید کرد: پنج سال است که موظف هستیم موجودی انبار‌های خود را اعلام کنیم و هر ماه در حال اعلام موجودی انبار‌های کالا به وزارت صنعت هستیم.

وی درباره اینکه چند درصد مواد غذایی از خارج از کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰ درصد نیاز‌ها از واردات تشکیل می‌دهد و اکثر مواد غذایی ما تولید داخل هستند.

آقاطاهر درباره میزان مراجعه مردم برای خرید به بازار گفت: وضعیت بازار آرام است و مردم فقط برای خرید مایحتاج خود مراجعه می‌کنند و با شتابزدگی در خرید‌ها مواجه نیستیم.

رئیس اتحادیه بنکداران تاکید کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده و از سوی دولت اعلام شد تا فروردین ۹۸ افزایش قیمتی در کالا‌های اساسی نخواهیم داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید