مقام رسمی نهاد ناظر اعلام کرد؛ تایید خبر توقف عرضه‌ها در بورس کالا ت

کدخبر: ۲۳۳۳۶۲
اقتصادنیوز: مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره دلیل توقف عرضه مواد پلیمری در بورس کالا گفت: این تصمیم به دلیل مغایرت دستورالعمل وزارت صنعت با عرضه کالا بر مبنای نرخ ارز آزاد گرفته شده و فعلا ادامه دارد.
مقام رسمی نهاد ناظر اعلام کرد؛  تایید خبر توقف عرضه‌ها در بورس کالا ت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس با تأیید توقف عرضه کالاهای پذیرش شده در بورس کالا گفت: این تصمیم به دلیل مغایرت قیمت کالاهای عرضه شده در بورس کالا با دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت برمبنای نرخ آزاد گرفته شده و تمامی کالاهای قابل عرضه در این بازار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان زمان مشخصی برای پایان این تصمیم تعیین کرد، ادامه داد:‌ تا زمانی که وزارت صنعت مغایرت مذکور را تصحیح نکند، این تصمیم پابرجا خواهد بود.

این مقام مسئول در برابر این پرسش که آیا عرضه کالاها و محصولات مبتنی بر ارز ۴۲۰۰ تومانی در بورس انرژی نیز مشمول تصمیم اخیر شورای عالی بورس خواهد شد، عنوان کرد: هرگونه کالایی که مشمول قیمت دستوری باشد، تا اطلاع ثانوی امکان عرضه در بورس کالا و یا بورس انرژی‌ را نخواهد داشت.

خدابخش گفت: هرآنچه در حال حاضر پیرامون تصمیم شورای عالی بورس مبنی بر عدم عرضه کالا در بورس‌ها گرفته شده ناشی از متغیرهای خارج از بورس بوده و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع مغایرت‌ها تعیین و تکلیف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید