کارگاه های مصنوعات طلا در تبریز تعطیل شدند

کدخبر: ۲۳۳۷۳۰
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به رکود خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار تبریز از تعطیلی بسیاری از کارگاه های تولیدات مصنوعات طلا در این شهر خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ مهدی بهرمانی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نبود ثبات قیمت در بازار افزود: در این وضعیت بی ثباتی قیمت طلا، تقاضا برای خرید سکه و طلای آب شده وجود دارد اما خرید و فروش طلای ساخته شده در بازار تبریز راکد است.

وی با بیان تعطیلی بسیاری از کارگاه های طلاسازی در تبریز خاطرنشان کرد: تعداد کارگاه های تولید مصنوعات طلا از ۱۰۰۰ واحد در نیمه نخست سال گذشته به ۲۸۰ واحد در سال جاری کاهش یافته است.

بهرمانی خاطرنشان کرد: به علت رکود بازار فروش مصنوعات طلا، کارگاه های طلاسازی به تدریج در حال تعدیل نیروهای کارگری و تعطیلی واحدهای خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده و برخی قوانین غیرکارشناسی حاکم در کشور، این صنف را دچار مشکل کرده بود و اکنون نیز نوسانات نرخ سکه و طلا مشکلات این صنف را چندین برابر کرده است.

بهرمانی، شهر تبریز را قطب اصلی تولید و فروش طلا و جواهر در کشور دانست و گفت: هم اکنون هزار و ۷۰۰ واحد در ۲۰ رسته در این زمینه فعالیت می کنند که ۶۰۰ واحد از این تعداد طلافروشان هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید