طرح جدید مسکن برای اقشار متوسط جامعه

کدخبر: ۲۳۳۸۰۱
اقتصادنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت 50 هزار واحد مسکن جدید برای اقشار متوسط در شهرهای جدید خبر داد.
طرح جدید مسکن برای اقشار متوسط جامعه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز (دوشنبه 29مرداد) در نشست خبری، از ساخت واحدهای مسکن جدید در شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: 50 هزار واحد مسکن جدید در شهرهای پرند، اندیشه، مجلسی، فولادشهر،‌ صدرا، بهارستان، هشتگرد، گلبهار، مهاجران، امیرکبیر، سیراف ساخته می‌شود.

وی تأکید کرد: از این تعداد عملیات اجرایی حدود 10 هزار واحد در هفته دولت و به‌تدریج ساخت مابقی واحدها تا آغاز دهه فجر کلید می‌خورد.

طاهرخانی درباره نحوه ساخت این 50 هزار واحد گفت: تمام این واحدها در قالب مشارکت مدنی با سازندگان ساخته خواهد شد و تعدادی از این واحدها در قالب صندوق زمین و ساختمان واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در این طرح قرارداد واگذاری زمین به انبوه سازان منعقد می‌شود و نحوه پرداخت تسهیلات با یک دوره تنفس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی داریم با اجرای این طرح نقدینگی در دست مردم به سمت بخش‌های مولد و مسکن هدایت شود، گفت: در اجرای این طرح انبوه سازان و سازندگان وارد مشارکت می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات ساخت 18 درصدی مسکن استفاده کنند.

طاهرخانی با تأکید بر اینکه در اجرای این پروژه دولت هیچ نقشی ندارد، گفت: در اجرای این طرح سعی داریم اقشار متوسط و متقاضیان خانه اولی که در بانک مسکن سپرده گذاری کردند را جذب کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: متراژ این واحد بیش از 100 متر نیست و نظام اجرایی آن در قالب قرارداد مشارکت اجرایی می‌شود.

وی افزود: در ساخت این پروژه شرکت عمران جدید تنها در 30 درصد این طرح نقش دارد و بعد از اتمام سهم خود را برمی‌دارد.

طاهرخانی با بیان اینکه بخشی از این واحدها در قالب مسکن اجتماعی به بنیاد مسکن واگذار می‌شود، گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم بخشی از این واحدها در قالب مسکن استیجاری و طرح اجاره‌داری به بنیاد مسکن واگذار می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در اجرای این طرح هیچ محدودیتی از لحاظ قیمت گذاری وجود ندارد و تمام این پروژه‌ها در قالب مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز فراخوان برای ساخت 10 هزار واحدی در شهرهای جدید خبر داد و گفت: انتخاب پیمانکاران در قالب یک فراخوان صورت گرفته و انبوه سازان و پیمانکاران موفقی که رزومه خوبی در پرونده خود دارند در این طرح انتخاب شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید