قیمت تخم مرغ در بازار ثابت ماند

کدخبر: ۲۳۳۸۲۵
اقتصادنیوز: یک مقام مسئول از ثبات نرخ تخم مرغ طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: با توجه به هزینه های تولید، نرخ واقعی هر شانه تخم مرغ 19 هزار تومان است.

به گ زار اقتصادنیوز؛ ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ تخم مرغ  طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 200 و شانه ای 14 هزار تومان است.

وی با انتقاد از نرخ کنونی تخم مرغ در بازار افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده های مصرفی و مکمل ها،قیمت کنونی تخم مرغ برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد چرا که نرخ نهاده های دامی روزانه در حال تغییر است.

به گفته نبی پور نرخ مکمل های تولید با افزایش 300 درصدی از 5 هزار و 600 تومان سال گذشته به 18 هزار تومان در بازار رسیده است.

این مقام مسئول نرخ  واقعی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را 7 هزار و 400 تا 7 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: طی چند روز اخیر قیمت کارتن تخم مرغ از یک هزار و 600 به 2 هزار و 450 تومان رسید که با احتساب سایر هزینه های تولید، قیمت فروش تخم مرغ نباید کمتر از این رقم باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ 18 تا 19 هزار تومان در مغازه ها منطقی است، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید، احتساب هزینه های حمل و سود مغازه دار این نرخ واقعی است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار استان تهران در پایان با انتقاد از واردات تخم مرغ تصریح کرد: با توجه به آنکه واردات تخم مرغ،خسارت اقتصادی زیادی به تولیدکنندگان وارد می کند، نیازی به واردات نداریم، از این رو انتظار می رود که دولت به جای اختصاص ارز به مرغداران، این میزان ارز را در اختیار تشکل ها و مرغداران قرار دهند  چراکه با این وجود آنها قادر خواهند بود به قیمت های مد نظر دولتمردان محصول تولیدی خود را در بازار عرضه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید