تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور ۸.۳ درصد کاهش یافت

کدخبر: ۲۳۴۲۰۸
اقتصاد نیوز: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی ۵ ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه  بالغ 97 58.37 میلیون تن عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر شمالی و جنوبی کشور بوده که نسبت به 63.66 میلیون تن مدت مشابه سال گذشته رشد منفی 8.3 درصدی داشته است.

بر این اساس میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری (TEU) در مدت یاد شده 21.9 درصد کاهش یافته و میزان تخلیه و بارگیری کالای کانتینری (تن) نیز در 5 ماه ابتدای امسال 20.2 درصد رشد منفی داشته است.

همچنین در تخلیه و بارگیری کالای فله خشک طی 5 ماه ابتدایی امسال 18.17 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ثبت شده که در مقایسه با 18.81 میلیون تن 5 ماه ابتدایی سال گذشته 3.4 درصد کاهش یافته است.

در بخش فله مابع و جنرال کارگو روند تخلیه و بارگیری نسبت به سال گذشته افزایشی بوده است؛ در این دو بخش به ترتیب تخلیه و بارگیری 4.6 درص و 1.1 درصد رشد صورت گرفته است.

اما در بخش تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی  عملکرد 5 ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10.5 درصد کاهش یافته است.

از ابتدای امسال تا پایان مردادماه 97 بالغ بر 18.54 میلیون تن فرآورده‌های نفتی در 17 بندر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید