نرخ بهره بانکی در آمریکا افزایش یافت

کدخبر: ۲۳۴۵۵۵
اقتصادنیوز: رییس فدرال رزرو آمریکا گفت: با توجه به شرایط فعلی، انتظار افزایش تدریجی نرخ بهره در ایالات متحده وجود دارد.
نرخ بهره بانکی در آمریکا افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار ایبِنا، «جروم پاول» رییس فدارل رزرو آمریکا گفت: پیش بینی می کنم که مسیر فعلی در جهت افزایش تدریجی نرخ بهره باشد. در حال حاضر نرخ تورم به تازگی به نزدیک دو درصد افزایش پیدا کرده و نشانه خاصی مبنی بر شتاب آن به بالای ۲ درصد دیده نمی شود؛ ضمن اینکه به نظر نمی رسد خطر افزایش بیش از حد داغ شدن اقتصاد وجود ندارد.

رییس فدرال رزرو تاکید کرد که درآمد خانوارهای آمریکایی در حال افزایش و بازار کار هم در حال توسعه است؛ بنابراین افزایش اضافی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو احتمالا مناسب خواهد بود. فدرال رزرو اوایل ماه جاری میلادی به صورت تلویحی نسبت به افزایش مجدد نرخ بهره در سپتامبر با وجود انتقاد دونالد ترامپ از این رویه اشاره کرده بود.

در ماه جولای، ترامپ گفته بود که شاید پاول کار درستی را انجام نمی دهد و از عملکرد رییس فدرال رزرو ذوق زده نیست؛ ضمن اینکه رییس جمهور ترامپ نسبت به سیاست فعلی که می تواند به اقتصاد آمریکا آسیب وارد کند، ابراز نگرانی کرده بود.

بر پایه این گزارش، در ماه ژوئن فدرال رزرو اعلام کرد که شاخص نرخ بهره را با ۲۵ نقطه پایه به ۱.۷۵ تا ۲ درصد افزایش خواهد داد. همچنین فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در ماه می بدون تغییر نگه داشت؛ اما در ماه مارس با ورود «پاول» به بانک مرکزی آن را افزایش داده بود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید