نگاه متفاوت وزیر صنعت، معدن و تجارت به کاهش ارزش پول ملی

کدخبر: ۲۳۴۵۸۹
اقتصادنیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت با مصنوعی دانستن کاهش ارزش پول ملی در مقطع کنونی، این تهدید را فرصتی برای صادرات کشور دانست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اقتصادی ایرنا، «محمد شریعتمداری» روز شنبه در آیین افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت فرش ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، افزود: از ابتدای امسال تاکنون رشد 32 درصدی صادرات فرش ایران به ثبت رسید و فقط در چهار ماهه ابتدایی سال، صادرات فرش دستباف به آمریکا 21 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: صنعت کشور به دلیل عامل برونزا و فشار بیرونی از ناحیه سیاست خارجی با مشکلاتی مواجه شده و بخشی از کاهش ارزش پول ملی مصنوعی است.

شریعتمداری با بیان اینکه ارز حاصل از صادرات فرش دستباف با قیمت 2 برابر پارسال قابل وصول است، گفت: یکی از مشکلات این هنر صنعت، کم توجهی به تولیدکنندگان بوده که ضروری است مشکل بیمه قالیبافان یک بار برای همیشه رفع شود.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنعت فرش از نظر کمی و کیفی بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می‌شود و صدها شرکت و واحد تولیدی از مناطق مختلف کشور، جدیدترین بافته های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

در این دوره از نمایشگاه بیش از 670 شرکت تولیدی و صادراتی هنر - صنعت فرش دستباف کشور مشارکت و انواع فرش مناطق مختلف کشور را در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، تابلو فرش عرضه کرده اند.

نمایشگاه در 13 سالن، بهترین فرش های عتیقه و معاصر کشور را نیز به نمایش گذاشته و تا نهم شهریور از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپاست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید