افزایش 6 برابری انواع ابزار های تامین مالی در بازار سرمایه

کدخبر: ۲۳۴۷۴۲
اقتصاد نیوز: در پنج ماه نخست سال جاری بیش از ۷۹,۸۴۸ میلیارد ریال انواع ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه منتشر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدی نزدیک به ۶ برابر برخوردار بوده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد در پنج ماه ابتدایی سال جاری مبلغ 26,670 میلیارد ریال انواع اوراق بهادار بدهی شرکتی برای تأمین مالی بنگاه های اقتصادی منتشر شده که نسبت به اوراق بهادار بدهی منتشره در مدت مشابه سال گذشته یعنی مبلغ 6,350 میلیارد ریال بیش از 320 درصد رشد داشته است.

از اوراق سلف موازی نیز بیش از سال گذشته استقبال شده و در سال جاری مبلغ 4700 میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد در بورس های کالا و انرژی منتشر شده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 200 میلیارد ریال بوده است.

تنوع ابزارهای تأمین مالی یکی از دلایل رشد تأمین مالی بوده و با معرفی ابزارهایی مثل اوراق اجاره بر مبنای سهام فرصت های بیشتری برای تأمین مالی در بازار سرمایه فراهم شده است. همچنین علاوه بر ابزارهایی که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته، ابزارهایی مثل اوراق منفعت و خرید دین نیز به بازار معرفی شده است و در حال حاضر انواع ابزارهای تأمین مالی برای رفع نیاز مالی بنگاه های اقتصادی در مراحل مختلف فعالیت در بازار وجود دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید