دلیل افزایش قیمت میوه چیست؟

کدخبر: ۲۳۵۱۸۳
اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه گفت: سطح کنونی افزایش قیمت‌ها ناشی از کمبود تولید میوه نیست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسینم؛ صدرالله نیاورانی با اشاره به اینکه مقدار زیادی از افزایش قیمت میوه و تره بار، کاذب است، گفت: کمبود تولید ممکن است علت بخش اندکی از افزایش قیمت باشد اما سطح کنونی افزایش قیمت ها ناشی از کمبود تولید میوه نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه  افزود: بخشی از این افزایش قیمت به علت سرما زدگی و بخشی هم به علت افزایش نرخ های داخلی مانند افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل، هزینه بسته بندی و بارگیری است.

وی ادامه داد: قیمت میوه در عمده فروشی با آنچه که در مغازه ها بدست مردم می رسد متفاوت و مورد اعتراض مردم و حتی تولیدکنندگان است که متاسفانه به این اعتراض به خوبی رسیدگی نمی شود.

نیاورانی اضافه کرد: قیمت میوه ها از تولیدکننده تا مصرف کننده بدست واسطه ها و دلال ها افزایش می یابد و میوه فروشان در مغازه با بیش از سود مجاز آن را می فروشند.

وی با اشاره به اینکه در 17 استان کشور ، سرمازدگی داشتیم ، افزود: از مناطق دیگر تولید داشتیم و در بازار کمبود محصول احساس نمی شود.

نیاورانی اضافه کرد: با توجه به کمبود تولید، صادرات میوه انجام نمی شود و صادرات در موارد اضافه تولید انجام می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه گفت: ساعات کار میادین بزرگ میوه و تربار باید محدود شود تا اقدامات دلالان در آنجا قابل نظارت بیشتر و بهتری باشد.

نیاورانی افزود: باید فاکتور با شکل یکسان و اصلی بارفروشی و با مهر و شماره اتحادیه بارفروشان باشد و به سازمان تعزیرات معرفی شود تا فاکتورهای جعلی تولید نشود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید