بزرگترین ایستگاه راه آهن کشور افتتاح می شود

کدخبر: ۲۳۵۴۱۵
اقتصاد نیوز: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: راه آهن مراغه به ارومیه ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ابراهیم مبارک قدم در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در محل راه آهن ارومیه برگزار شد افزود: پروژه راه آهن مراغه_ارومیه با۹۷درصد پیشرفت فیزیکی و صرف ۵۴۰میلیارد تومان اعتبار تا اواخر ماه جاری افتتاح خواهد شد.

مبارک قدم با اشاره به اینکه مرحله عملیاتی راه آهن ارومیه از سال ۸۵ شروع شده است تصریح کرد: ریل گذاری به طول ۱۸۲کیلومتر مربع انجام شده و هیچ گونه مانعی در ادامه کار و بهره برداری وجود ندارد.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه مسیر راه آهن مراغه به ارومیه دارای ۴ ایستگاه است خاطرنشان کرد: ایستگاه ارومیه ۱۶هزار متر مربع زیربنا و بک سالن ترانزیت دارد و بزرگترین ایستگاه راه آهن کشور است.

مبارک قدم درخصوص وضعیت مسکن مهر در استان نیز گفت: ۴۶هزار و ۳۱۱واحد مسکن مهر در استان جزء تعهد دولت بوده که تاکنون ۴۱ هزار و ۹۸۲ واحد آن تمام شده و بزودی پرونده مسکن مهر با اتمام تمامی آن ها بسته خواهد شد.

وی گفت: علت عقب ماندگی اتمام پروژه های مسکن مهر ۳ شهر ارومیه، مهاباد و سردشت، تکمیل تخصصی زیربنا و زیر ساخت‌ها، محدودیت ملکی و معارضه زمین است که با هماهنگی های انجام شده این موانع رفع شده است. توسعه شهر بر مبنای حمل ونقل است و باید تلاش کرد حمل ونقل برون شهری رابا حمل ونقل درون شهری متناسب کنیم.

تکمیل بزرگراه ارومیه _ سرو ۲۲ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

فرشاد موسوی، مشاور ساخت و توسعه راهسازی مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی نیز گفت: آذربایجان غربی رتبه اول کشور را در تعداد پایانه مرزی دارد.

وی  در حاشیه مراسم بازدید خبرنگاران استان از بزرگراه ارومیه_نازلو_سرو افزود: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان دارای ۵ پایانه مرزی است واز نظر تعداد پایانه رتبه اول کشور را داراست.

موسوی آذربایجان غربی را دروازه ارتباط غرب و شرق دنیا و همچنین ایران با کشورهای غربی دانست و تصریح کرد: ۵ پایانه مرزی استان علاوه بر تردد مسافر جزو مهمترین گذرگاه های کشور برای ترانزیت کالا هستند.

وی از بازرگان بعنوان مهمترین پایانه زمینی کشور نام برد و اظهارکرد: بیشترین مبادلات کالا و عبور مسافر از این پایانه بوده و هرساله شاهد ترافیک شدید در مسیر بازرگان هستیم به همین دلیل برای کاهش بار ترافیکی این مسیر احداث پایانه سرو جزو برنامه های اصلی دولت قرار گرفت.

مشاور مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای وصل کردن مرکز کشور با ترکیه، کاهش بار ترافیکی بازرگان، گسترش صادرات و بالا بردن کیفیت جابجایی مسافران تاسیس و تجهیز زیرساخت هاب پایانه مرزی سرو و رازی از دهه۸۰ در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کل بزرگراه ارومیه_نازلو_سرو ۵۰ کیلومتر است که تاکنون ۳۷کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۴۴میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و برای ۱۵ کیلومتر باقی مانده ۲۲میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درصورت تامین اعتبار این پروژه ظرف یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید