افزایش 47 درصدی معاملات بازار سهام

کدخبر: ۲۳۶۰۵۹
اقتصاد نیوز: آمار اعلام شده از سوی بورس تهران مشخص کرد: ارزش معاملات بازار سهام در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با ماه ابتدایی تابستان، ۴۷ درصد و حجم معاملات نیز ۵۰ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، تازه ترین اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که ارزش معاملات بورس طی ۲۲ روز کاری مرداد ماه در مقایسه با پایان تیر۹۷، به میزان ۴۷ درصد افزایش یافته به طوری که از ۹۶.۸۶۰ میلیارد ریال به ۱۴۲.۸۱۰ میلیارد ریال رسید.

حجم معاملات

همچنین حجم سهام معامله شده از ۳۳.۴۷۲ میلیون سهم به ۵۰.۲۰۵ میلیون سهم معادل ۵۰ درصد افزایش یافت. براساس این گزارش، از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱.۴۳۴ میلیون سهم و ۳.۴۶۲ میلیارد ریال بوده است. از سویی دیگر، در مرداد ماه ۹۷، دفعات معاملات سهام برابر با ۲۲ درصد در مقایسه با پایان تیر ۹۷ افزایش یافت و از ۲.۱۲۵ هزار دفعه به ۲.۵۸۲ هزار دفعه رسید.

شاخص و ارزش بازار

در همین شاخص بورس در مرداد ماه ۹۷ در مقایسه با تیر ۹۷، به میزان ۲۸.۰۸۰ واحد برابر با ۲۵.۸ درصد افزایش یافت و از ۱۰۸.۸۳۱ واحد به ۱۳۶.۹۱۱ واحد رسید. ارزش بازار در مرداد ماه ۹۷ در مقایسه با تیر ۹۷ به میزان ۹۸۰.۹۴۲ میلیارد ریال رشد برابر با ۲۳ درصد افزایش یافت و از ۴.۲۵۰.۸۰۱ میلیارد ریال به ۵.۲۳۱.۷۴۳ میلیارد ریال رسید.

معاملات نرمال

براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۴۸۲۹۹ میلیارد ریال و معادل ۴۰ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۵۶.۹۷۰ میلیارد ریال و در حدود ۴۷ درصد از کل فروش ها بود.

تحرک سهامداران حقیقی و حقوقی

بر این اساس در دومین ماه از تابستان سرمایه گذاری خالص سهامداران حقوقی به میزان ۸۶۷۰ میلیارد ریال شد و در مقابل میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۹ و ۵۲ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید