نیجریه 8 میلیارد دلار از سرمایه شرکت مخابراتی ام تی ان را توقیف می کند

کدخبر: ۲۳۶۲۷۱
اقتصاد نیوز: بانک مرکزی نیجریه دستور داد مبالغی را که شرکت مخابراتی ام تی ان به صورت غیر قانونی ظرف ۸ سال از این کشور به آفریقای جنوبی منتقل کرده را باز گرداند.
نیجریه 8 میلیارد دلار از سرمایه شرکت مخابراتی ام تی ان را توقیف می کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی نیجریه به شرکت مخابراتی «ام تی ان» آفریقای جنوبی دستور داد مبالغی را که مدعی می شود به صورت غیرقانونی بین سال ها ۲۰۰۷  تا ۲۰۱۵ میلادی این اپراتور به آفریقای جنوبی منتقل کرده را بازگرداند و از طرفی هم این موضوع منجر به از بین رفتن فضای اعتماد در میان سرمایه گذاران در بحبوحه بازگشت نیجریه از شرایط رکود به وضعیت بهبود گذاشته است.

در همین حال، بانک مرکزی آفریقای جنوبی در بیانیه ای به ام تی ان دستور باز پس دادن ۸.۱۳ میلیارد دلار را به دلیل عدم کسب مجوز لازم برای انتقال پول داده است. همچنین ۴ بانک که در انتقال این مبالغ از حساب های بانکی ام تی ان در نیجریه به آفریقای جنوبی همکاری کرده اند، ۱۶.۲ میلیون دلار جریمه شده اند.

به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، سرمایه گذاران خواهان کسب اطمینان به لحاظ قانونی و شفافیت در نیجریه هستند؛ ضمن اینکه دلیلی ندارد ام تی ان، ۸ میلیارد دلار از دارایی خود را در نیجریه بگذارد.

بر همین اساس، با وجود اینکه نیجریه بزرگترین بازار ام تی ان است و ۲۷ درصد از درآمد خود را از این کشور کسب می کند و در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۲ میلیون مشترک نیجریه ای جذب کرد، دیگر قصدی برای ماندن در بازار نیجریه را ظاهرا ندارد.

بر پایه این گزاراش، ام تی ان نیجریه در سال جاری میلادی برای گسترش شبکه خود اقدام به سرمایه گذاری ۴۹۷ میلیون دلاری کرده است. خروج ام تی ان از نیجریه پیام بزرگی را به سرمایه گذاران احتمالی منتقل خواهد کرد و آنها را از سرمایه گذاری در نیجریه ممکن است منصرف کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید