ژاپنی‌ها برای توقف خرید نفت از ایران آماده می‌شوند

کدخبر: ۲۳۶۲۹۴
اقتصادنیوز: شرکت‌های بزرگ نفتی ژاپن به علت ترس از واشنگتن در حال آماده شدن برای متوقف کردن واردات نفت از ایران در ماه اکتبر هستند و علی‌رغم تلاش توکیو، بعید است این کشور بتواند معافیت دریافت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه به نقل از به نقل از آژانس جی جی پرس ژاپن نوشت، شرکت‌های بزرگ نفتی ژاپن به علت ترس از واشنگتن در حال آماده شدن برای متوقف کردن واردات نفت از ایران در ماه اکتبر هستند.

بر اساس این گزارش، توکیو تلاش کرده است تا معافیتی برای ادامه واردات نفت از ایران دریافت کند اما به نظر می‌رسد که بعید است این معافیت را دریافت کند. سخنگوی شرکت عمده‌فروش «شوا شل سیکو» به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما گفته‌ایم که تصمیم دولت در مورد واردات نفت از ایران را رعایت می‌کنیم اما از اظهارنظر بیشتر خودداری می‌کنیم زیرا اطلاعات در مورد تجارت‌های محنصر به فرد را فاش نمی‌کنیم.»

یک مقام ارشد وزارت تجارت ژاپن امروز به خبرگزاری فرانسه گفت توکیو موضوع دریافت معافیت را در مذاکرات با واشنگتن مطرح کرده است اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

هیروشیگه سکو، وزیر تجارت ژاپن در ماه آگوست گفت توکیو مذاکرات بیشتری با آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌های اخیرا اعمال شده علیه تهران و شرکای تجاریش برگزار خواهد کرد.

به نوشته رسانه‌های ژاپنی، شرکت بزرگ نفتی ژاپن با این حال، در حال یافتن راه‌هایی برای افزایش واردات از کشورهای دیگر برای جبران کمبود (ناشی از توقف واردات نفت از ایران) هستند. واردات نفت خام ایران 5.3 درصد از کل واردات نفت ژاپن را تشکیل می‌دهد اما توکیو برای امنیت انرژی خود به شدت به تامین نفت از ایران وابسته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید