پرفروش‌ترین آپارتمان‌های تهران چه ویژگی‌هایی دارند؟+جدول قیمت

کدخبر: ۲۳۶۴۲۲
اقتصادنیوز : آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی در بازار مسکن به دلیل برخورداری از دو امتیاز همچنان در زمره یکی از دو گروه پرمتقاضی بازار مسکن به‌شمار می‌آیند، با این حال وجود یک نقیصه مهم در بازار این آپارتمان‌ها سبب شده عده‌ای ناگزیر به خرید آپارتمان‌های با مساحت ۶۰ تا ۷۰ مترمربع شوند.
پرفروش‌ترین آپارتمان‌های تهران چه ویژگی‌هایی دارند؟+جدول قیمت

به گزارش «اقتصادنیوز»، متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع، یک مساحت نسبتا معقول برای سکونت زوج به‌شمار می‌آید و اگر آپارتمان به اصطلاح «خوش‌نقشه» باشد، در این متراژ می‌توان امکانات لازم برای سکونت را به شکل قابل‌قبولی چیدمان کرد. خرید آپارتمان در این گروه متراژی دو امتیاز دارد که امتیاز اول آن، تناسب بیشتر با سطح بودجهخانه‌اولی‌ها و امتیاز دیگر، «زود نقدشوندگی» این آپارتمان‌ها در بازار مسکن به دلیل تقاضای بالا برای آنها حتی در شرایط رکود است.

آپارتمان‌های نقلی و ریزمتراژ را در بازار مسکن به «تراول چک» و «پراید» تشبیه می‌کنند که همواره متقاضی دارد و به سادگی قابل فروش است.

اما در عین حال نقیصه مهم بازار آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی، کمبود شدید فایل نوساز و تازه‌ساز در این گروه متراژی است که موجب شده عده‌ای از متقاضیان ناگزیر به تحمل هزینه بیشتر و تامین نقدینگی بالاتر از بودجه اولیه خود شوند تا بتوانند از گروه متراژی ۶۰ تا ۷۰ مترمربعی، خرید مناسبی انجام دهند. این وضعیت سبب شده اکنون بازار آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ مترمربعی قدری گرم‌تر از بازار آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی باشد. در مرداد ماه بیشترین معاملات آپارتمان در گروه متراژی ۶۰ تا ۷۰ مترمربع انجام شد که سهم ۴/ ۱۵ درصدی از کل معاملات ماهانه را داشت. در رتبه بعدی آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی پرتقاضاترین گروه متراژی بودند که ۵/ ۱۴ درصد از معاملات مرداد را به خود اختصاص دادند.

07-02

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید