وصول ۳۲۱۳ میلیارد تومان سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۵

کدخبر: ۲۳۶۶۶۱
اقتصاد نیوز: بالغ بر ۳۲۱۳ میلیارد تومان سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۵ از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، طرح توزیع سهام عدالت از سال ۸۵ تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون یک میلیون تومان از سهام مجموع سهام ۴۹ شرکت‌ حاضر در پرتفوی سهام عدالت به این شرط به مشمولان داده شده تا در مدت ۱۰ سال از محل سود سالیانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.

از اینرو در پایان مدت ۱۰ ساله پرداخت و تسویه اقساط، از سال گذشته سود سال مالی ۹۵ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به‌صورت نقدی به مشمولان در حال پرداخت است. ضمن این که از ابتدای سال گذشته تا پایان مهرماه نیز مهلت هفت ماهه‌ای به مشمولان سهام عدالت داده شد تا در صورت دلخواه اقدام به تسویه مانده بدهی سهام خود کنند.

بر این اساس سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۵ آن‌دسته از مشمولانی که سهام آنها یک میلیون تومان ارزش دارد ۱۵۰ هزار تومان بوده و بقیه مشمولان نیز بسته به ارزش سهام عدالت‌شان درصدهای متفاوتی از سود این سهام به آنها تعلق گرفته است.

از سوی دیگر نگاهی به میزان سود تقسیمی سال ۹۵ شرکت‌های سرمایه‌پذیر جهت توزیع میان مشمولان نشان می‌دهد این سود مربوط به ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت و ۳۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۳۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال معادل ۸۵ درصد سود تقسیمی شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول شده است.

در این زمینه مشمولان جهت دریافت سود سهام عدالت باید شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند که در این میان بنا بر آمار سازمان خصوصی‌سازی تاکنون ۴۰ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۹۴۹ نفر اقدام به این کار کرده‌اند و ۶ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۷۹۴ نفر از مشمولان نیز هنوز شماره شبای بانکی خود را در این سامانه درج نکرده‌اند.

این در شرایطی است که از میان ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ مشمول نهایی سهام عدالت تا کنون ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۷۴۳ نفر فوت کرده‌اند که تقسیم سود و اصل سهام عدالت آنها پس از ارائه مدارک توسط وراث به دفاتر منتخب پیشخوان دولت و طی مراحل قانونی میان وارثان انجام خواهد پذیرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید