اتاق بازرگانی ژاپن آماده توسعه همکاری با ایران است

کدخبر: ۲۳۷۳۰۴
اقتصادنیوز: رئیس اتاق بازرگانی ژاپن با اشاره به روابط اقتصادی توکیو - تهران اظهار کرد این اتاق آماده توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا 'آکیو میمورا' روز شنبه در دیدار با 'مرتضی رحمانی موحد' سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن تصریح کرد ما به خوبی از ظرفیت های ایران، نیروی انسانی با هوش و پرتلاش و نیز تاریخ و تمدن کهن ایران مطلع و خواهان توسعه روابط با تهران هستیم.

او با اشاره به سالخوردگی جمعیت ژاپن و نیز وضعیت فعلی شرکت های کوچک و متوسط این کشور، برنامه ها و اقدامات لازم به منظور فعال نمودن آن ها برای تعامل با طرف های خارجی به عنوان یکی از راه های بازگرداندن رونق اقتصادی به ژاپن را تشریح کرد.

'مرتضی رحمانی موحد' سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام 'شافعی' رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی ایران به همتای ژاپنی، در خصوص نقش اتاق های بازرگانی دو کشور جهت حفظ روابط موجود و نیز چتر حمایتی آن از لحاظ سازمانی و حقوقی برای پیشبرد و ارتقاء مناسبات تجاری دوجانبه تاکید کرد.

'مرتضی رحمانی موحد' سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن دهه سوم تیر ماه با تقدیم رونوشت استوارنامه خود به «تاکه او آکیبا» قائم مقام وزیر امور خارجه این کشور، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید