صادرات نفت عربستان به آمریکا افزایش یافت

کدخبر: ۲۳۷۳۱۸
اقتصادنیوز: عربستان سعودی صادرات نفت خود به آمریکا را به میزان قابل توجهی افزایش داده که نشان می‌دهد بزرگترین صادرکننده اوپک به فشار دونالد ترامپ برای آرام کردن بازار انرژی پاسخ گفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، اگرچه افزایش صادرات در اوایل امسال آغاز شد، اما طی سه ماه گذشته پس از این‌که ترامپ مکررا تولید کنندگان‌ نفت را برای افزایش تولید تحت فشار قرار داد و از سعودی‌ها خواست تولیدشان را برای کنترل رشد قیمت‌های انرژی بالا ببرند، شتاب گرفته است.

طبق آمار دولتی، صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا هفته گذشته برای نخستین‌بار از اواخر سال ۲۰۱۷ به یک میلیون بشکه در روز رسید و حدودا ۲۵۰ هزار بشکه در روز از اواخر ماه مه افزایش یافته است.

به گفته گری هنینگر، مدیرعامل شرکت ماراتون پترولیوم که دومین پالایشگاه بزرگ آمریکا از نظر ظرفیت میعانات است، تولید کنندگان خاورمیانه‌ای تکاپوی بیشتری پیدا کرده و می‌خواهند صادرات‌شان به آمریکا را افزایش دهند.

افزایش صادرات عربستان سعودی به آمریکا تقریبا معادل نصف افزایش تولیدی بوده که این کشور از اواخر ماه مه پس از توافق اوپک و متحدانش برای افزایش تولید صورت داده است.

صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا در اکتبر سال گذشته به پایین‌ترین میزان در ۳۰ سال گذشته رسیده بود و در اواخر اکتبر میانگین چهار هفته‌ای واردات نفت آمریکا از عربستان سعودی به رکورد پایین ۵۰۶ هزار بشکه در روز رسید در حالی که میانگین چهار هفته‌ای واردات در هفته گذشته به یک میلیون و ۹ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید