افزایش مازاد تجاری چین در برابر آمریکا

کدخبر: ۲۳۷۵۴۶
اقتصادنیوز: تازه ترین آمارها نشان می دهد به رغم افزایش تعرفه های آمریکا بر روی کالاهای وارداتی از چین، مازاد تجاری این کشور در برابر واشنگتن افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا تارنمای اداره ملی آمار چین روز یکشنبه گزارش کرد مازاد تجاری این کشور در ماه اوت (مرداد) امسال در برابر آمریکا به 31 میلیارد دلار رسید و این می تواند جنگ تجاری دو کشور را شعله ور تر کند.

این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن بیانگر افزایش 18.7 درصدی است.

همزمان با این وضعیت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفته است کشورش تصمیم گرفته است روی 200 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه 25 درصدی اعمال کند و اگر لازم بداند و اشاره کند بر روی مابقی کالاهای چینی نیز تعرفه بسته خواهد شد.

ترامپ افزوده است که برای در نظر گرفتن تعرفه بر روی نیم میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین به آمریکا آماده است و از این اقدام در صورت ضرورت ابایی ندارد.

جالب اینجاست که واشنگتن تاکنون 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را تحت تعرفه 25 درصدی قرار داده اما این شرایط باز هم اشتیاق و اشتهای تولید کنندگان و صادرکنندگان چینی در بازار آمریکا را کاهش نداده است.

چینی ها در ماه اوت(مرداد) امسال 44 میلیارد و 400 میلیون دلار کالا به آمریکا صادر کردند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 13.2 درصد افزایش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید