نزدیک به 9.5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است

کدخبر: ۲۳۷۶۶۱
اقتصاد نیوز: یک مقام مسئول گفت: تا کنون بیش از 9 میلیون و 416 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 112 میلیارد و 500 میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مومن نیافر مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم ،اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل خرید تا کنون  بیش از 9 میلیون و 416 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 112 میلیارد و 500 میلیون تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی از پرداخت 63 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: از مجموع بهای گندم خریداری شده تا کنون 7 هزار و 800 میلیارد تومان پرداخت و مابقی پس از تدریج منابع مالی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته نیافر صد در صد مطالبات گندمکاران استان های هرمزگان،سیستان و بلوچستان،بوشهر و خوزستان به طور کامل پرداخت شده است.

مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی از افزایش 6 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: علی رغم شرایط اقلیمی و سرمازدگی، میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند افزایشی داشته است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم روبه پایان است، بیان کرد: تا پایان فصل خرید پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم به 9 میلیون و 500 هزارتن برسد.

نیافر در پایان خوزستان را با یک میلیون و 131 هزارتن،کردستان را با یک میلیون و 23 هزارتن،گلستان را با 930 هزارتن و فارس را با 694 هزارتن از استان های اصلی تولیدکننده برتر گندم برشمرد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید