توئیت ترامپ منجر به سقوط ارزش سهام شرکت های آسیایی تامین کننده قطعات اپل شد

کدخبر: ۲۳۷۹۵۹
اقتصاد نیوز: توئیت ترامپ مبنی بر بازگشت اپل به ایالات متحده منجر به سقوط ارزش سهام شرکت های آسیایی تامین کننده قطعات اپل شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ به دنبال توئیت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر درخواست وی از شرکت اپل برای بازگشت به آمریکا به منظور تولید محصولات خود، سهام شرکت های آسیایی تامین کننده قطعات اپل سقوط کرد.

در همین حال، سهام ۳ شرکت تامین کننده قطعات اپل در چین ۱۰ درصد سقوط کرد. این شرکت ها هدفون های بی سیم ایرپاد اپل و دیگر قطعات  آیفون و دیگر محصولا اپل را تولید می کنند. همچنین در تایوان شرکت لارگان پریسیژن که تولید کننده لنز دوربین با کاهش تقریبا سهام ۸ درصدی روبرو شد و سهام شرکت های فاکس کان  که یک تولید کننده اصلی محصولات اپل است و پگتارون هر کدام به ترتیب ۳.۴ درصد و ۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

یک تحلیل گر بازار اعلام کرد که مردم کمی هراسیمه شده اند و منتظر آن هستند که بازار بعداز عرضه جدیدترین مدل های شرکت اپل چه واکنشی را نشان خواهد داد. در حال حاضر شرکت اپل نسبت به دور جدید افزایش تعرفه آمریکا بر روی کالاهای چینی به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار نگران است که این موضوع می تواند افزایش قیمت محصولات این شرکت را به دنبال داشته باشد.

ترامپ در توئیت خود گفته که قیمت های اپل ممکن است به دلیل اعمال تعرفه اضافی بر روی چین افزایش یپدا کند؛ اما یک راه حل ساده ای وجود دارد که اپل در آمریکا می تواند مالیات صفر و در حقیقت انگیزشی داشته باشد و محصولات خود را به جای اینکه در چین تولید کنید در ایالات متحده تولید کنید. بر پایه این گزارش، شرکت اپل بعضی از قطعات خود مانند صفحه نمایشگر را در کنتاکی آمریکا تولید می کند و در حال راه اندازی کارخانه های جدید در مناطق دیگر آمریکا است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید