در ستایش شرم و دروغ

کدخبر: ۲۳۸۵۱۸
رسانه اجتماعی (اعم از مجازی و غیرمجازی) به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی مسوولیت دارند اولا خود تولید خبر کنند و صرفا به بازتولید اخبار سایر رسانه‌ها آن هم با دست بردن به اخبار بسنده نکنند. اینجانب عموما برای جلوگیری از هرگونه سوء‌تفاهم یا سوء‌برداشت مقالات را تایپ‌شده به روزنامه‌ها ارسال می‌کنم؛ اما امان از مصاحبه‌ها که آن هم به خبرنگاران محترم تاکید می‌کنم اولا عنوان برای من تولید نکنید و از عنوان دکتر استفاده نکنید، ثانیا خداوکیلی آنچه را می‌گویم بی‌کم‌و‌کسر بنویسید که عموما هم دوستان خبرنگار متن را قبل از مصاحبه برایم ارسال می‌کنند.
غلامحسین دوانی

روز پنج‌شنبه نیز به روال سابق یکی از دوستان خبرنگار از تارنمای خبرآنلاین مصاحبه‌ای را پیرامون نرخ ارز و احتمال دستکاری دولت در نرخ ارز به عمل آورد که کل اخبار به‌درستی از خبرآنلاین چاپ شد، اما متاسفانه یکی از کانال‌های خبری به نام «کانال دلار» با دست بردن در متن مصاحبه عبارت «اگر قرار باشد محاکمه‌ای در کشور صورت بگیرد و بعضی از مسوولان به دلیل بی‌مبالاتی محاکمه شوند باید روزنامه‌ها و رسانه‌ها و همچنین اقتصاددانانی که به این متن دامن می‌زدند نیز به‌عنوان خیانت ملی محاکمه شوند.»

عبارت بسیار روشن و فاقد نام هیچ شخص و روزنامه است. متاسفانه «کانال دلار» عامدانه یا سهوا به جای روزنامه کلمه «روزنامه دنیای اقتصاد» ‌را به کار برده که در مصاحبه اینجانب و متن منتشرشده توسط شبکه خبری خبرآنلاین چنین عبارتی وجود ندارد. ضمن آنکه این حق پیگیری هم برای اینجانب و هم برای روزنامه «دنیای اقتصاد» وجود دارد به این چنین کانال خبری و شبکه‌های مجازی که مدعی تنویر افکار عمومی هستند یادآوری شود همانطوری‌که در مقاله روز خبرنگار تاکید کردم، حوزه خبر و خبرنگاری با مسوولیت اجتماعی عجین شده که توصیه می‌کنم همه اهالی خبر در اجرای آن کوشش کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید