انتقاد کیهان از حکم اخیر روحانی برای یک مدیر

کدخبر: ۲۳۸۵۷۸
اقتصادنیوز: کیهان درخبرویژه خود با عنوان«اگر موفق بود چرا عزل کردید اگر سوءمدیریت داشت چرا مشاور شد؟!» به شغل جدید ولی‌الله سیف انتقادکرد.

 به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت:انتصاب رئیس معزول بانک مرکزی به عنوان مشاور رئیس‌جمهور، تعجب ناظران سیاسی و اقتصادی را برانگیخت.

آقای روحانی در حکمی، ولی‌الله سیف را به عنوان مشاور خود در امور مالی و بانکی منصوب کرد. روحانی در این حکم، سیف را دارای مراتب تعهد، توان علمی و سوابق مدیریتی معرفی کرده است.

قیمت دلار در زمان ریاست سیف بر بانک مرکزی از 3300 تومان به حدود 12 هزار تومان صعود کرد. همچنین واگذاری 18 میلیارد دلار ارز به قیمت 4200 تومان (یک‌سوم قیمت) در کمتر از 2 ماه، محصول دوره مدیریت سیف در بانک مرکزی است. سیف همچنین در کنار نهاوندیان از معرفان عبدالرسول دری‌اصفهانی برای عضویت در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای (به عنوان مشاور ارشد مالی و بانکی) محسوب می‌شود.

گفتنی است برکناری سیف از ریاست بانک مرکزی توسط روحانی، در اوج انتقادها به سوءمدیریت ارزی دولت صورت گرفت. اکنون سؤال این است که اگر سیف (با کارنامه فوق‌الذکر) موفق بود، چرا روحانی او را کنار گذاشت؟ و اگر در همان مدیریت، به شدت ناموفق بود و در نابسامانی‌های اقتصادی موجود ذی‌مدخل است، برای چه به عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب می‌شود؟

آیا منظور رئیس‌جمهور این است که مقصر واگذاری رانتی 18 میلیارد دلار ارز و گران شدن 4 برابری قیمت ارز، سیف نیست؟ در این صورت رئیس‌جمهور، مقصر اصلی را کدام مدیران و مشاوران و دستیاران ارشد دولتی می‌داند؛ جهانگیری، نوبخت، نهاوندیان، نیلی یا کرباسیان؟!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید