درخواست هیلاری کلینتون از آمریکایی‌ها

کدخبر: ۲۳۹۴۵۳
اقتصاد نیوز: وزیر خارجه سابق ایالات متحده از آمریکایی‌ها خواست تا از فرصت انتخابات میان دوره‌ای کنگره استفاده کرده و تمایلات اقتدارگرایانه دونالد ترامپ را رد کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 روز سه شنبه از شهروندان آمریکایی خواست تا از رای خود در انتخابات میان دوره‌ای کنگره استفاده کنند و تمایلات و با انگیزه های اقتدارگرایانه دونالد ترامپ مخالفت نمایند.

کلینتون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی افزود: اگر دولت ترامپ بدون نظارت رها شود، این مساله تبعات منفی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر به اهمیت انتخابات میان دوره‌ای کنگره بی توجهی کنیم، تصور می کنم با از بین رفتن نهادهای دموکراتیک کشور روبرو خواهید شد که این مساله تاثیرات بسیار مخربی به همراه خواهد داشت.

اظهارات کلینتون در شرایطی است که وی در تازه ترین کتابش تحت عنوان "چه اتفاقی افتاد"، به این مساله اشاره کرده است که دموکراسی آمریکا در بحران به سر می برد. وی نوشته است: نهادها و سنت های دموکراتیک ما تحت محاصره و اشغال قرار دارند. ما باید هر اقدام لازمی را برای مبارزه با این وضعیت انجام دهیم. هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم.

کلینتون در این مصاحبه افزود: گرچه امیدوار هستم که دموکرات ها بتوانند حداقل کنترل یکی از نهادهای کنگره را در اختیار بگیرند ولی بدون مشارکت رای دهندگان آمریکایی این مساله غیر ممکن خواهد بود. البته اگر دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند، تصور نمی کنم استیضاح ترامپ اولویت اصلی آنها باشد. به نظر من مسائل بسیار مهمتری وجود دارد که باید حل و فصل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید