هزینه ۱۵.۶ میلیارد دلاری آرژانتین برای حفظ ارزش پول این کشور

کدخبر: ۲۳۹۴۵۴
اقتصاد نیوز: بانک مرکزی آرژانتین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۵.۶ میلیارد دلار برای بهبود ارزش پزو در مقابل دلار هزینه کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ بانک مرکزی آرژانتین در اطلاعیه ای اعلام کرد که ۲۶۱ میلیون دلار از ذخایر ارزی خود را به تازگی فروخته تا با دخالت در بازار ارز به جلوگیری از کاهش ارزش پول این کشور کمک کند.

در همین حال در بازار معاملات روز سه شنبه پزو ۰.۵۸ درصد در برابر دلار آمریکا روند نزولی به خود گرفت و هر ۳۹.۸۰ پزو در مقابل یک دلار رسید. بر همین اساس، مقامات رسمی بانک مرکزی آرژانتین کردند که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۱۵.۶ میلیارد دلار به منظور دخالت در بازار ارز هزینه شده تا به افزایش ارزش پزو کمک شود.

بر پایه این گزارش، ارزش پزو از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۵۳ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده و این موضوع باعث شده که سرمایه گذاران نسبت به توانایی آرژانتین در پرداخت بدهی های خود نگران باشند؛ ضمن اینکه افزایش نرخ بهره در آمریکا باعث شده که هدایت سرمایه گذاری از بازارهای نوظهور به سمت آمریکا بیشتر شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید