خودرویی که رقیب تسلا می شود + عکس

کدخبر: ۲۴۰۰۷۳
اقتصاد نیوز: "بیتون" یک رقابت کننده جوان در میان "استارت‌آپ"‌های جاه طلب جهانی در رده الکتریکی‌سازهاست که با تمام جوانی بودجه‌ای قوی و اهدافی بلند دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران، بیتون در اوایل سال جاری از اولین مدل مفهومی خود در قالب یک کراس‌اوور جذاب رونمایی کرد تا دنباله راه سدان تمام الکتریکی‌اش باشد که در سال 2021 وارد بازار خواهد شد.این شرکت برای بالا رفتن در این مسیر بودجه‌ای 500 میلیون دلاری را سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد وارد بازارهای آمریکای شمالی و اروپا شود.

 

887175_158

دیوید توئینگ، مدیر عامل شرکت بیتون در این خصوص گفت: ما بنا داریم تا این خودرو را در سال 2019 وارد بازارهای چین کرده و در چند ماه بعد از آن نیز با قدرت وارد بازارهای آمریکا و اروپا می‌شویم.بیتون اولین کمپانی خودروسازی‌ نیست که چنین پیش‌بینی جسورانه‌ای را از خود ارائه داده است. اما موسسان آن بر این باورند با توجه به بودجه اقتصادیشان، ثبات خوبی را نصیب خود کرده و به زودی رقیب تسلا می‌شوند.

 

این کمپانی قصد دارد 300 هزار دستگاه خودرو را در هر سال تولید کرده و در قدم بعدی با ارائه پلت‌فرم‌های جدید و مهندسی شده گستره حضور خود در جهان را افزایش دهد. از طرفی خودرو در چین ساخته می‌شود و همین عامل بهترین راه برای کاهش هزینه‌های تولید است.

 

DnrhXbkWwAANxtU

کراس‌اوور "ام-بیتون" در سال آینده معرفی خواهد شد. این خودرو با یک موتور الکتریکی 268 اسب‌بخاری، قابلیت محرک چرخ‌های عقب ارائه خواهد شد و از یک باتری 71 کیلووات‌ساعت با قابلیت طی مسیر 400 کیلومتر با یک بار شارژ بهره می‌برد.

 

DnrhYNEX4AAYrQm

مدل پیشرفته‌تر این خودرو نیز با قابلیت محرک 4 چرخ و یک موتور الکتریکی 469 اسب‌بخاری ارائه خواهد شد. این خودرو از باتری 95 کیلووات ساعتی با قدرت طی مسافت 500 کیلومتر به ازای هر بار شارژ بهره می‌برد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید