هزینه مسکن خانوار بیش از 11 درصد افزایش داشت

کدخبر: ۲۴۰۴۳۳
اقتصادنیوز: مخارج خانوار در بخش‌های مختلف هزینه‌ای در شهریورماه امسال به نسبت دوره مشابه سال قبل بین ۶.۴ تا ۳۳.۱ درصد بیشتر شده است.
هزینه مسکن خانوار بیش از 11 درصد افزایش داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، بررسی تغییرات قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در شهریورماه سال جاری نشان می دهد که قیمت خوراکی ها و آشامیدنی ها در این ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳.۹ درصد افزایش داشته است. در عین حال، هزینه نان و غلات ۱۰.۲ درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده های آن ۱۷.۹ درصد و گوشت قرمز و ماکیان نیز ۱۸.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین در دوره مورد بررسی قیمت ماهی ها و صدف داران ۱۱.۷ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۱۶ درصد و روغن و چربی ها نیز ۱۱.۸ درصد رشد قیمت داشته است. میوه و خشکبار ۱۷.۷ درصد و سبزیجات نیز ۱۲.۴ درصد رشد قیمت یافته است.

طبق گزارش ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران، هزینه های مربوط به شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۶.۸ درصد و چای، ‌ قهوه، کاکائو، ‌نوشابه و آب میوه نیز ۱۵.۹ درصد گرانتر شده است. هزینه دخانیات ۳۳.۱ درصد و هزینه های مربوط به پوشاک و کفش نیز ۹.۷ درصد و در عین حال مخارج مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها هم ۹.۹ درصد بیشتر شد.

هزینه مسکن به صورت جداگانه ۱۱.۱ درصد و اجاره نیز به همین میزان رشد یافته است. مبلمان و لوازم خانگی ۱۱.۶ درصد و هزینه های بهداشت و درمان ۹.۵ درصد بیشتر شد و خانواده ها برای استفاده از حمل و نقل نیز باید به نسبت سال گذشته ۹.۳ درصد بیشتر هزینه کنند.

ارتباطات ۶.۴ درصد و مخارج تفریح و بخش فرهنگی نیز ۱۳.۹ درصد بیشتر شده و مخارج آموزشی نیز ۱۲.۳ درصد بالاتر رفته است. در نهایت مخارج هتل و رستوران نیز در شهریورماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸.۸ درصد و هزینه کالاها و خدمات متفرقه هم ۱۴ درصد بیشتر شده است.

  •  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید