هشدار به کشاورزان؛ بارش های پاییزه در کشور نزدیک است

کدخبر: ۲۴۰۴۴۴
اقتصادنیوز: یک مقام مسئول گفت: با توجه به آغاز بارش های پاییزه و کشت محصول در برخی مناطق، کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز؛ مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز بارش های پاییزه در کشور خبر داد و گفت:نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز در سواحل استان های گیلان،مازندران، گلستان ،البرز،تهران،سمنان،خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش ها تشدید خواهد شد.

وی افزود: بارش باران در استان های جنوبی کشور به ویژه در غرب کرمان،شمال غرب هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان نشان می دهد که بارش های پاییزه آرام آرام آغاز شده و همواره کشاورزان باید مراقبت های لازم را به عمل آورند.

حقیقت درباره آخرین توصیه های هواشناسی به کشاورزان اظهار کرد:در استان زنجان تنها در شهرستان طارم و قسمت های بالایی کشاورزان اجازه کشت کلزا را دارند و در دیگر مناطق به سبب پایان فصل کشت، در صورت کاشت خسارت خواهند دید.

بیشتر بخوانید: هشدار هواشناسی به کشاورزان/گلخانه داران دمای گلخانه های خود را تنظیم کنند

این مقام مسئول ادامه داد: در استان اصفهان به جز قسمت های غربی،کشاورزان تا 10 مهرماه می توانند کشت کلزا را انجام دهند.

به گفته ویکشت کلزا در مناطق شمالی،مرکزی و جنوبی استان فارس تا 20 مهرماه هیچ گونه محدودیتی ندارد و تنها کشاورزان در مناطق شمالی این استان از کشت امتناع کنند.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی در پایان تصریح کرد: دیم کاران غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه از 15 تا 25 مهر می توانند کشت دیم را انجام دهند و از بارش باران بهره مند شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید