رئیس سازمان برنامه و بودجه:

لایحه بودجه ۹۸ با توجه به تحریم‌ها تدوین می‌شود

کدخبر: ۲۴۰۵۲۵
اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه 98 کشور با توجه به شرایط تحریم و مقابله با آثار آنها تدوین می شود.
لایحه بودجه ۹۸ با توجه به تحریم‌ها تدوین می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در نشستی با حضور رئیسان سازمان های مدیریت و برنامه ریزی سراسر کشوردر سازمان برنامه و بودجه، گفت: آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه و تبلیغ علیه کشور به دنبال ایجاد اختلال و خدشه دار کردن چهره ایران در میان سایر کشورها بود اما در این کار موفق نشد و دنیا پیمان شکنی آمریکا و پایبندی ایران به تعهدات خود را دید.

وی ادامه داد: پس از خروج آمریکا از برجام، دولت در بخش اقتصادی تصمیم هایی را اتخاذ کرد و براین اساس بسته ای مشتمل بر 12 برنامه تهیه کردیم.

نوبخت توضیح داد: برای تدوین این بسته ها لازم بود ابتدا پیش بینی درستی از اینکه اگر تحریم ها بازگردد چه اتفاقی می افتد را تبیین و آثار آن را در دستگاه های مختلف ارزیابی کنیم و سپس اقداماتی که باید دستگاه های اجرایی کشور انجام دهند را برنامه ریزی کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: آثار بعدی تحریم روی بودجه است؛ بنابراین سناریوهای آثار تحریم ها بر میزان صادرات نفت و پیامدهای آن بر بودجه را در نظر گرفتیه و پیش بینی کردیم چه بودجه ای باید داشته باشیم تا آثار سو تحریم را کم کنیم.

نوبخت افزود: همچنین برای اتمام طرح های عمرانی، بسته ای تدوین و در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مطرح و برای اقتصادی کردن این پروژه ها برای جذب سرمایه گذاران، پیشنهادهایی را ارایه کردیم.

وی تاکید کرد: برای واگذاری طرح های عمرانی باید امتیازهایی قائل می شدیم که البته شورا پیشنهادهای ما را تایید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تحریم بر تولید نیز اثر می گذارد؛ بنابراین براساس مصوبه های شورای هماهنگی سران سه قوه مقرر شد یک میلیارد دلار برای اشتغالزایی بخش تولید اختصاص یابد.

وی گفت: در شرایط تحریمی بسته ای برای تسریع در تکمیل طرح های ناتمام از طریق برخورداری از مشارکت بخش غیردولتی تدوین کردیم و انتظار داریم سازمان های مدیریت سراسر کشور پیگیر واگذاری یا مشارکت طرح ها باشند.

نوبخت تاکید کرد: باید آثار سو تحریم ها را از معیشت، زندگی و اقتصاد مردم دور کنیم یا به حداقل برسانیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در کنار بسته حمایت از تولید، بسته حمایت از پیمانکاران را نیز در نظر گرفتیم؛ ضمن آنکه بسته جبرانی برای آحاد مردم تعیین شده و علاوه بر آن بسته خاصی برای اقشار کم درآمد درنظر گرفتیم و منتظر بازگشت رئیس جمهوری از نیویورک هستیم.

به گزارش ایرنا، در نشست امروز رئیسان سازمان و مدیریت برنامه ریزی استانها با حضور محمدباقر نوبخت، عملکرد سازمان ها در استان ها و مشکلات آنها بحث و مورد بررسی قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید