افزایش قیمت نان نداریم

کدخبر: ۲۴۱۴۵۸
اقتصادنیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری هیچ گونه افزایش قیمت نان نداریم و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، حسن یونسی سینکی در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت نان اظهار کرد: هیچ گونه افزایشی برای قیمت نان در سال جاری اعلام نشده و قیمت قبلی مصوبه ابلاغی قابل اجرا است و فروش بیشتر از قیمت مصوب توسط نانوایان تخلف است.

معاون وزیر صنعت درباره قیمت لبنیات هم گفت: در این باره به طور مفصل در ستاد تنظیم بازار بحث شد و مقرر شد کارگروه حرفه‌ای تشکیل شود، اما اکنون افزایش قیمتی نداشتیم و در کنار آن برخی از تولیدکنندگان مدعی هستند شیر کافی برای عرضه در بازار وجود ندارد.

وی درباره توزیع کالا‌های احتکار شده افزود: کالا‌های احتکار شده باید در یک چارچوبی برای آن تصمیم گیری شود و روندی که کالا‌های احتکار طی می کنند نیازمند هماهنگی برای عرضه این کالا‌ها است.

سینکی ادامه داد: بر این اساس مجوزی را از سران قوا طلب کردیم و قرار است در جلسه سران مطرح شود و بعد از ابلاغ نظر سران مرجع، اعلام احتکار کالا فقط سازمان حمایت خواهد بود.

معاون وزیر صنعت گفت: با نظر وزارت صنعت کالا‌های احتکار شده در کوتاهترین زمان نسبت به قیمت گذاری و توزیع اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه لیست کالا‌های احتکار شده مشخص شده است، تصریح کرد: اگر کالایی که به انبار می‌رود و در سامانه انبار ثبت نشود به عنوان کالای احتکار شده ضبط و در کوتاهترین زمان ممکن توسط سازمان حمایت قیمت‌گذاری آن اعلام می‌شود.

سینکی ادامه داد: انتظار بازار این است که قیمت درج شده بر روی کالا ملاک واقع شود اگر آنچه غیر از این باشد واحد عرضه کننده گران‌فروشی کرده و خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت ۱۲۴ نسبت به اعلام گران‌فروشی اقدام کرده و نوع کالا و قیمت و محل تهیه آن را در این سایت ثبت کنند تا بازرسان به آن واحد مراجعه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید