گزارش «اقتصادنیوز» از بازار امروز طلا و ارز پایتخت+جدول

کدخبر: ۲۴۳۳۰۳
اقتصادنیوز: امروز نیز نرخ‌ها در بازار طلا و ارز پایتخت اندکی ریزش داشت. سکه وارد کانال 3.7 میلیون تومانی شد و دلار تا نزدیکی 12 هزار تومان کاهش یافت. اگرچه پس از ظهر قیمت‌ها دوباره با افزایش مواجه شدند.
گزارش «اقتصادنیوز» از بازار امروز طلا و ارز پایتخت+جدول

به گزارش اقتصادنیوز امروز یکشنبه 15 مهرماه، بازار طلا و ارز پایتخت تا ظهر با ریزش نسبی نرخ‌ها همراه بود. به طوری‌که دلار تا نزدیکی مرز 12 هزار تومان کاهش یافت و سکه به مرز 3 میلیون و 700 هزار تومان نزدیک شد. با این وجود ساعاتی پس از ظهر نرخ‌ها دوباره وارد مدار صعودی شدند و دلار از مرز 13 هزار تومان و سکه طرح جدید از مرز 3.8 میلیون تومان عبور کردند.

خبرگزاری‌های رسمی امروز نرخ‌های متفاوتی برای سکه، طلا و ارز اعلام کرده‌اند اما محدوده‌های قیمتی گزارش شده تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

کمینه و بیشینه قیمت‌های اعلام شده امروز به شرح زیر است:

عنوان

قیمت امروز

بالاترین

پایین‌ترین

دلار در بازار آزاد

13.300

12.100

یورو

15.100

13.550

پوند انگلیس

17.200

15.900

انس طلای جهانی (دلار)

1.203

1.199

سکه بهار آزادی (طرح قدیم)

3.620.000

3.500.000

سکه امامی (طرح جدید)

3.840.000

3.710.000

نیم‌سکه

1.860.000

1.800.000

ربع سکه

1.030.000

1.000.000

سکه گرمی

640.000

620.000

گرم طلای 18 عیار

334.000

355.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دلار و یورو

مهر گزارش داد که صرافی‌ها با نرخ‌های متعادل‌تری نسبت به روزهای گذشته و حتی ساعات ابتدایی معاملات امروز، نسبت به خرید و فروش ارز اقدام می‌کنند و در کفِ قیمتی خود، هر دلار را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان می‌خرند و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان می‌فروشند. این نرخ برای هر یورو حداقل ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان برای خرید و ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان برای فروش است، اما در سقف قیمتی هر دلار آمریکا ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از مشتریان خریداری شده و ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان به آنها فروخته می‌شود ضمن اینکه در مورد یورو نیز سقف نرخ ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان برای خرید و ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای فروش است. این‌گونه است که مشاهده می‌شود فاصله نرخ خرید و فروش حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان است. در این میان برخی صرافی‌ها دلار را ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروختند و برخی هم ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان می‌خریدند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروختند. برخی دیگر نیز ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان بابت خرید هر دلار به متقاضیان می‌پرداختند و از آنها ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان دریافت می‌کنند که این‌ دو نرخ برای هر یورو ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان و در مواردی ۱۳ هزار و ۴۷۰ تومان و ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان بود.

طلا و سکه

خبرگزاری ایبِنا هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی( تا ساعت 2 بعدازظهر با ۱۴۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان  گزارش داده است. ایبِنا همچنین گزارش داد که هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۹۱ هزار تومان افت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۵۱ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۳۰ هزار تومان معامله شد. بر اساس این گزارش، هر قطعه سکه گرمی با ۲۱ هزار تومان افت ۶۴۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۷ هزار و ۹۰۰ تومان افت ۳۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد.

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش خود نوشت: امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۲۰ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش نسبت به دیروز ۳۳۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱.۹۹۹ دلار معامله می‌شود.

مهر نیز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، طرح قدیم ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۵ هزار تومان، سکه یک گرمی ۶۳۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۳۵۲ هزار تومان  اعلام کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید