دبیر کل کانون صرافان ایرانیان: دریافت ارز به شکل قبل صورت نمی گیرد

کدخبر: ۲۴۳۴۴۷
اقتصاد نیوز: ترکاشوند گفت: با تعویض مدیر کل بانک مرکزی نگاه واقعی تری به این صنف متمرکز شد و ما شاهد آغاز مجدد فعالیت صرافی ها بودیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،رضا ترکاشوند،دبیرکل کانون صرافان ایرانیان در نخستین نشست خبری این نهاد که در محل این ساختمان برگزار شد اظهار کرد:این نشست را برای اولین با برگزار کرده ایم تا از قضاوت ها و اخبار منتشر شده توضیحاتی را ارایه کنیم.

وی افزود:کانون صرافان با دریافت مجوز از بانک مرکزی به فعالیت خود را آغاز می کند و جالب توجه است که اولین درخواست تاسیس بانک خصوصی در دوران مشروطه از جانب صراف صورت گرفته است.

دبیر کل کانون صرافان ایرانیان بیان کرد: به علت تحریم های اعمالی صرافی ه وظایف پولی خود را بر عهده بانک ها گذاشتند تا بتوانند به دولت برای مقابله با تحریم ها کمک کنند.صرافی ها نقش پررنگی در جا به جایی پول و کالا در کشور داشتند.

وی با اشاره به شرایط حال حاضر صرافی هاافزود: ما در دو برهه از زمان فعالیت های متفاوتی را داشتیم.زمان قبل از ۲۱ فروردین سال جاری که فعالیت ها به طور معمول انجام می شد اما بعد از ۲۱ فروردین با گزارش های غلط این افراد با تصمیم دولت به مدت ۴ ماه از فعالیت باز ماندند.

ترکاشوند: پس از ۲۱ فروردین سال جاری بازار ارز به بازار دلالان و خرید و فروش زیر زمینی صورت می گرفت اما با تعویض مدیر کل بانک مرکزی نگاه واقعی تری به این صنف متمرکز شد و ما شاهد آغاز مجدد فعالیت صرافی ها بودیم.

وی افزود: درباره بخشنامه ای که این کانون صادر کرد با توجه به دستورالعمل های بانک مرکزی رقم اعلامی بر مبنا و سقف کف بازار صورت گرفت، کانون صرافان هیچ رابطه و نقش سیاسی را ایفا نمی کند.

دبیرکل کانون صرافان بیان کرد: ورود بانک ها برای خرید ارز خانگی از جامعه تاثیر چندانی به فعالیت صرافی ها ندارد.در واقع بانک مرکزی دیگر نقش بازارسازی را ایفا نمی کند بلکه بازیگر این بازارها است.

وی ابراز کرد: نرخ ارز بر اساس تکنیک های اقتصادی اصولا قابل پیش بینی است،بویژه ارزهای جفت مثل یورو و دلار، اما در ایران این امر خیلی محقق نیست زیرا ما تحت هجمه و فشارهای خارجی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید