کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان برای جبران خسارات سیل گیلان

کدخبر: ۲۴۳۶۹۷
اقتصاد نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان حادثه سیل در استان گیلان گفت: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت پس از بازدید از مناطق سیل زده استان گیلان در نشست بررسی ابعاد سیل در استانداری، به ارزیابی خود از میزان خسارت سیل اخیر در دو استان گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه عزم مسئولان استانی برای حل این معضل بسیار مطلوب است و تعامل خوبی برای کاهش بحران در دو استان وجود دارد.

وی  با بیان اینکه سیل در گیلان به ابنیه، زیرساخت‌ها و مزارع خسارات بسیاری وارد کرده، افزود: بخشی از خسارات به مردم وارد شده که توسط هیئت دولت در حال ارزیابی است.

نوبخت با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان این حادثه تصریح کرد: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به ‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت می‌شود.

وی با تأکید به اینکه برآوردهای اولیه خسارت ناشی از سیل توسط استانداری گیلان و مازندران حداکثر تا بعدازظهر فردا اعلام می‌شود بیان کرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گزارشی از مشکلات به وجود آمده را مطرح می‌کنم تا تقسیم‌کار و تخصیص بودجه در اسرع وقت انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در گیلان افزود: صبر و استقامت مردم در برابر این مشکلات قابل تقدیر است؛ لذا باید تمام مدیران به پاس این همکاری ارزشمند با جدیت برای بهبود امور گام برداریم.

 محمدرضا تابش - رئیس بنیاد مسکن کشور -  نیز در ادامه با اشاره به حجم خسارت وارد شده به استان به ویژه در بخش پل‌ها و محورهای مواصلاتی گفت: برای رفع این مشکل و کاهش نگرانی‌های عمومی تسهیلات بلاعوض ۴ درصد برای روستاییان و ۵ درصد برای شهرنشینان در نظر گرفته شده که در روزهای آتی اقدامات اولیه آن صورت می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید