در نصب ایران کد بر روی کالاها هم تقلب می‌شود؟

کدخبر: ۲۴۴۴۴۴
اقتصادنیوز: رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: انصاف نیست ارز حاصل از صادرات محصولات هر استان در استان دیگری هزینه شود.

به گزارش اقتصادنیوز؛ رحیم بنامولایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ایران کد یکی از مهمترین نشان برای تأیید مرغوبیت کالا و محصولات تولیدی در کشور است. هرچند الصاق ایران کد برای محصولات مختلف هزینه‌های سنگینی به همراه دارد ولی متأسفانه تاکنون نرم افزاری برای کنترل آن تعریف نشده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر  مشخص نیست ایران کد الصاق شده روی محصول مربوط به کدام ‌واحد است، به همین دلیل امکان تقلب از این نشان مرغوبیت کالا و محصول وجود دارد. بدون شک الصاق برچسب ایران کد بر روی محصولان بدون نظارت و کنترل زمینه رواج تقلب از این نشان مرغوبیت کالا را به وجود می‌آورد.

رییس اتاق بازرگانی البرز با گلایه از هزینه کرد ارز صادراتی برخی استان‌ها در استانی دیگر گفت: باید سهمیه ارز صادراتی هر استان در همان استان هزینه شود تا زمینه بهبود فضای کسب و کار و رقابت سالم در هر استانی فراهم شود.

وی افزود: از انصاف به دور است که ارز حاصل از محصولات صادراتی یک استان که می‌تواند رونق اقتصاد آن استان را درپی داشته باشد در استان دیگری هزینه شود. اگر این ارز در اختیار انجمن‌ها و تعاونی‌ها قرار بگیرد، انجمن‌ها می‌توانند بدون دغدغه نیازها به ویژه در بحث مواد اولیه واحدهای تحت پوشش خودشان را تأمین کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید