بلیت تهران به مهران 2 برابرشد

کدخبر: ۲۴۴۶۴۸
اقتصاد نیوز: مقام مسئول سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آماده‌سازی ۱۵۰۰۰ اتوبوس برای جابجایی زانران اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۱۳ جایگاه سیار سوخت برای ایام اربعین در ایلام، کرمانشاه، اهواز، آبادان و مهران راه‌اندازی شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، رضا نفیسی در نشست خبری  کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی،‌اظهار کرد: سال گذشته 4.4 میلیون از پایانه‌های مرزی عبور کردند که 50 درصد این تعداد با وسیله شخصی تردد داشتند. 

وی با بیان این‌که امسال چهار مرز برای عبور زائران آماده است، افزود: البته فقط قرار است که از سه مرز مسافران تردد کنند.

وی با بیان این‌که حدود 400 هکتار با ظرفیت 160 خودرو برای اربعین امسال پیش بینی شده است،تصریح کرد:‌ بر این اساس در  شلمچه 70 هکتار،   چزابه 100 هکتار ، در مرز خسروی 140 هکتار و در  مهران 100 هکتار برای تامین پارکینگ پیش بینی شده است ضمن این‌که  در مهران پارکینگ برکت برای 1000 دستگاه آماده شده است.

وی با تاکید بر این‌که تلاش کرده‌ایم تمام نیازهای پایانه‌ها را تامین کنیم از جمله امکانات رفاهی، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌ها، ادامه داد: 15 هزار اتوبوس برای جابجایی مسافران به مرزهای خروجی  در نظر گرفته شده است. سال گذشته 65 هزار مسافر داشتیم که مسافران را جابجا کردند، اظهار کرد: طرح اربعین از اول آبان تا 13 آبان اجرا می‌شود و مسافران به اولین شهر مرزی انتقال می‌یابد.

وی با بیان این‌که اتوبوس‌هایی برای انتقال زائران از شهرها به مرزها پیش بینی شده که به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنند، گفت: برای مرز خسروی 120 دستگاه اتوبوس، شلمچه و چزابه 215 و مهران 550 دستگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که 250 هزار نفر سال گذشته از طریق هوایی به عتبات عالیات سفر کردند، گفت: قیمت بلیت پرواز تهران-نجف-تهران 2.2 و مشهد-نجف- مشهد 2.8 میلیون تومان است.

نفیسی همچنین از راه‌اندازی 13 جایگاه سیار سوخت از سوی شرکت پخش برای اربعین حسینی خبر داد و در بیان جزئیات این برنامه افزود: 6 جایگاه سوخت سیار در ایلام، 2 جایگاه در کرمانشاه، 2 جایگاه در اهواز، 2 جایگاه در آبادان و یک جایگاه معادل 8 جایگاه سیار در مهران راه‌اندازی شده است.

وی با یادآوری این‌که سال گذشته  73 هزار زانر خارجی از کشورهای دیگر داشتیم، اظهار کرد: بیشترین حجم مسافری که به کشور وارد شدند پاکستانی بودند. امسال نیز بخشی از زائران خارجی توسط اتوبوس‌های همان کشور تردد می‌کنند.

وی بیان کرد: تمام اتباع خارجی از مرز شلمچه خارج می‌شوند.

اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی محورهای خروجی کشور

اکبری مدیر کل نگهداری راه‌های سازمان راهداری نیز در این نشست در خصوص اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور، گفت: محور ایلام به مهران 80 کیلومتر طول دارد که تلاش زیادی برای تبدیل این محور به بزرگراه انجام شده است. بخش‌هایی از این محور از منطقه کوهستانی عبور می‌کند که کار در این منطقه سنگین است. تا امسال توانسته‌ایم از این محور به بزرگراه تبدیل شده و عملیات راهسازی در 40 کیلومتر باقیمانده است که به اربعین سال آینده هم نمی‌رسد.

وی بیان کرد: در 40 کیلومتری که چهار خطه نشده مشکلات ترافیکی خواهیم داشت که احتمالا در مقاطعی مسیر مذکور یکطرفه شود.

به گفته وی، کار ایمن‌سازی محور مهران-دهلران چند سالی است آغاز شده که مهم‌ترین کار در این محور اصلاح پل‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز است. در این راستا امسال 20 پل در این محور ایمن‌سازی شده است.

اکبری با بیان این‌که حدود 12 کیلومتر محور دهلران-اندیمشک به جهار خطه تبدیل می شود، گفت: مهم‌ترین محورها اهواز-سوسنگرد-بوستان و چزابه است که عملیات راهسازی در این محور در انجام بوده. حدود 25 کیلومتر از این محور باقیمانده که با اتمام آن کل محور چهار خطه می‌شود. این 25 کیلومتر برای اسفالت آماده شده است. این پروژه مشکل تامین قیر داشته که وزارت نفت در حال تامین آن است.

عامری  رئیس اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با بیان این‌که بلیت اتوبوس برای اربعین امسال به دلیل تردد یک سر خالی دو برابر می‌شود، گفت: کف بلیت اتوبوس برای این ایام 70 و سقف آن 150 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان این‌ه به جز بلیت اتوبوس همه چیز در این مملکت گران شده است در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که آبان‌ماه سال گذشته شما با اشاره به قیمت 38 هزار تومانی بلیت اتوبوس اعلام کردید در اربعین 96 این قیمت به 76 هزار تومان افزایش می‌یابد، این در حالی است که قیمت‌ بلیت اتوبوس پس از اربعین سال گذشته به روال قبلی بازنگشت، اظهار کرد: سال گذشته افزایش نرخ حمل‌ونقل در داخل در تمام سطوح نداشته‌ایم. چیزی در این مملکت می‌شناسید در این مملکت که قیمت آن نسبت به هفته قبل افزایش نرخ نداشته باشد. بنده مقداری مریضی دارم هر سری که داروخانه می‌روم و می‌‌خواهم دارو خریداری کنم 20 تا 30 درصد افزایش یافته است. 

وی در پاسخ به این پرسش که در ایام اربعین سال گذشته قیمت بلیت اتوبوس دو برابر شد که پس از اربعین قیمت‌ها به قیمت‌ها قبلی بازنگشت، افزود: خیر، در اربعین همان نرخ سابق اعمال می شود.

وی مدعی شد از اول آبان‌ماه قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین دو برابر شده است.

بلیت تهران به مهران 2 برابرشد/ رانندگان یک سر خالی می روند

رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای اوایل آبان‌ماه سال گذشته با بیان اینکه رانندگان در ایام اربعین یک سر خالی می روند گفت: همین موضوع باعث شده است بلیت تهران به مهران از38 هزار تومان به 76 هزار تومان برسد.

 عامری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه چرا نرخ کرایه بلیت دو برابر شده است گفت: رانندگان در  ایام اربعین یک سرخالی بر می روند.

وی درباره تفاوت بلیت اربعین با بلیت عید نوروز از بابت تقاضای مسافر گفت:علت اینکه در ایام نوروز بلیت 100درصد گران نمی شود این است که  عید نوروز رانندگان سفر خالی ندارند،در  تعطیلات نوروز اتوبوس ها و رانندگان در همان مسیر اصلی حرکت می کنند اما در حال حاضر بسیاری از رانندگان واتوبوس داران تنها در 3یا4 مسیر محدود تردد خواهند داشت. مسئله دیگری که باعث معطلی رانندگان می شود ترافیکی است که در جاده ها وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که ترافیکی سنگینی رخ دهد و این موضوع سبب بروز مشکلات متعددی برای رانندگان اتوبوس ها خواهد شد. همچنین رانندگان در  ایام اربعین یک سرخالی بر می روند.

عامری ادامه داد: ستاد مرکزی اربعین در روزهای گذشته مصوب کرد که نرخ فعلی مسیر تهران به مهران از 38 هزار تومان به 76 هزار تومان افزایش یابد. یعنی مسافران هم بلیت رفت و هم بلیت برگشت را پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای  بیان کرد: یکی از هزینه های اتوبوس هایی که به مهران می روند پرداخت مبلغ بابت ورود و خروج به پارکینگ هایی است که شهرداری و سازمان های متولی ایجاد کرده اند، یعنی باید هزینه های اینچنینی را به قیمت تمام شده سفرهای اربعین اضافه کنند.

وی افزود:اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای مسافر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره افزایش دو برابری سفرهای اربعین هماهنگ بودند و همکاری های لازم را انجام دادند. با توجه به اینکه اتوبوس ها در ایام رفت زائران به سمت کربلا یک سر خالی برمی گردد و در ایام بازگشت زائران از کربلا باید یک سر خالی به مرزها بروند به همین دلیل صرف ندارد که قیمت بلیت رفت و برگشت از مسافر دریافت نشود، بعضاً اتوبوس ها به دلیل ترافیکی که در مسیر وجود دارد حدود 2تا 3 روز معطل می شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید