تاثیرخط و نشان ترامپ بر بورس عربستان

کدخبر: ۲۴۴۸۸۷
اقتصادنیوز: تهدید ترامپ مبنی بر مجازات شدید ریاض در صورت دست داشتن در قتل جمال قاشقجی منجر به سقوط ۷ درصدی سهام بورس عربستان شد.
تاثیرخط و نشان ترامپ بر بورس عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا؛ به دنبال وعده دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر مجازات شدید ریاض در صورتی که عربستان دستور به قتل جمال قاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست داده باشد، بازار بورس عربستان را زمین زد. در همین حال در دو ساعت بازار معاملات روز گذشته عربستان بورس این کشور ۷ درصد کاهش پیدا کرد که بزرگترین روند نزولی بورس عربستان از دسامبر ۲۰۱۴ میلادی به بعد محسوب می شود.

این کاهش سقوط سهام بورس عربستان بعداز آن بوجود آمد که ترامپ قول داد در صورتی که دولت عربستان در این قتل دست داشته باشد، پاسخ شدیدی به ریاض خواهد داد. ترامپ گفت: این موضوع واقعا وحشتناک و منزجر کننده است. قصد داریم که واقعیت این ماجرا را مشخص کنیم و مجازات شدیدی در انتظار خواهد بود.

جمال قاشقجی یکی از منتقدیدن محمد بن سلمان شاهزاده عربستان و خانواده سلطنتی بود که آخرین بار در دوم اکتبر لحظه ورود به کنسولگری عربستان در استانبول دیده شده است. دولت ترکیه مدعی است که این خبرنگار در داخل سرکنسولگری شکنجه شده و بعد از آن به قتل رسیده و سپس مثله شده است. بر همین اساس بسیاری از سرمایه گذاران به نشانه اعتراض در کنفرانس سرمایه گذاری سرمایه عربستان شرکت نخواهند کرد.  

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید