تجلیل پوتین از رئیس کل بانک مرکزی

کدخبر: ۲۴۵۰۲۵
رئیس جمهوری روسیه از رئیس بانک مرکزی این کشور به دلیل توسعه و تقویت سیستم بانکی روسیه با وجود تحریم های گسترده غرب و آمریکا تجلیل کرد.
تجلیل پوتین از رئیس کل بانک مرکزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این خبر از آن جهت اهمیت دوچندانی یافته است که چندی پیش برخی رسانه های انگلیسی زبان مدعی اختلاف نظر رئیس جمهوری روسیه با دمیتری مدودف نخست وزیر و خانم «الویرا نبیولینا» رئیس بانک مرکزی این کشور شده بودند.

شایعات در این باره به رسانه های ایرانی نیز کشیده شد.

براساس گزارش رسانه های روسیه، نام رئیس بانک مرکزی روسیه در بین 78 نفری است که از سوی پوتین مورد تقدیر قرار گرفته اند.

نام برخی از هنرمندان، استانداران و نمایندگان مجلس نیز در این فهرست دیده می شود.

عملکرد «الویرا نبیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه از دو سال پیش، بیش از هر زمانی در روسیه بر سر زبان ها افتاد چرا که او توانست با وجود بسته های تحریمی پی در پی آمریکا علیه روسیه، تورم در این کشور را به میزان قابل توجه ای کنترل کند و اجازه ندهد تحریم های آمریکا تاثیر چندانی بر وضعیت مردم داشته باشد.

تعریف و تمجیدها از رئیس بانک مرکزی روسیه در یک سال گذشته به حدی در برخی رسانه های این کشور روند صعودی داشت که مخالفان نخست وزیری مدودف به گمانه زنی در خصوص رسیدن نبیولینا به مقام نخست وزیری پرداختند.

شایعات تا 6 ماه پیش ادامه داشت تا اینکه پوتین پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهوری روسیه، بار دیگر مدودف را به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی کرد و نمایندگان دوما نیز به وی رای اعتماد دادند.

روسیه هم اکنون با 60 بسته تحریمی از سوی آمریکا و همچنین تحریم های دیگر از سوی غرب مواجه است که دلیل اکثر آنها به الحاق کریمه اوکراین به خاک روسیه در سال 2014 باز می گردد.

با این وجود کارشناسان حوزه اقتصادی روسیه اعلام می کنند که این کشور سال آینده با تورم چهار و نیم درصدی مواجه خواهد شد و دلیل تورم ناچیز در این کشور نسبت به سایر کشورها که با تحریم های آمریکا مواجه هستند، عملکرد خوب بانک مرکزی روسیه عنوان می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید