بیش از ۱۰ پروژه عمرانی و فرودگاهی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد

کدخبر: ۲۴۵۱۱۴
اقتصاد نیوز: بیش از ۱۰ پروژه عمرانی و فرودگاهی که با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار به انجام رسیده است، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، بیش از ۱۰ پروژه عمرانی و فرودگاهی که با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار به انجام رسیده است، دقایقی قبل با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و عباس آخوندی،  وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

مهمترین این پروژه ها شامل  باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد است که دارای رویه بتنی بوده و به طول ۴ کیلومتر و عرض ۴۵ متر شامل ۱۵ تاکسی‌وی به منظور ارتقاء سطح ایمنی نشست و برخاست هواپیماها و نیز نوسازی تعدادی از ماشین آلات ایمنی و آتش نشانی و چند پروژه راداری و کمک ناوبری بصری شامل ایجاد ترانس های روشنایی باند و چراغ های اپروچ می شود.

در این مراسم همچنین موتور ژنراتورهای اضطراری نیروگاه مرکزی برق فرودگاه شامل ۴ دستگاه موتور ژنراتور با توان هر دستگاه یک مگابایت که چندی پیش خریداری و نصب شده بود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

یکی دیگر از پروژه هایی که مورد بازدید قرار گرفت و افتتاح شد، دو پست برق است که در ساختمانی به متراژ ۴۸۶ متر نصب شده است.

همچنین پروژه سامانه سلف چکی که برای مسافران بصورت خودکار کارت پرواز صادر می کند و امکان انتخاب صندلی هواپیما را به مسافر می دهد، مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است باند ۲۹ راست بتنی مهرآباد قرار بود اردیبهشت ۹۵ مورد بهره برداری قرار گیرد که بعد از دو سال و نیم با حضور رئیس مجلس امروز به بهره برداری رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید