شاسی بلند جدیدی که رقیب نیسان جوک می‌شود+ عکس

کدخبر: ۲۴۵۳۰۴
اقتصاد نیوز: در سال‌های اخیر نام‌های کاروک و کودیاک از برند اشکودا، نظر بسیاری از مشتریان و کارشناسان دنیای خودرو را به خود جلب کرده‌اند. شاسی‌بلندهایی در رده فول‌سایزها، که علاوه بر ابعاد قابلیت‌های ویژه،کارآمدی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. اما اینک برند اشکودا قصد دارد شاسی‌بلندی کوچکتر را برای رقابت با نیسان جوک روانه بازار کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران؛ قرار است این خودرو در سطح درجه یک ارائه گردد و از دیگر خودروهای حوزه خود بهتر باشد.

 

1

برنارد مایر مدیر عامل اشکودا در نمایشگاه خودرویی پاریس گفت: شاسی‌بلند آینده این شرکت کابینی بزرگ دارد که به لطف فاصله بین محوری زیاد ساخته شده است. محفظه بار نیز در این خودرو فضای بیشتری را نسبت به خودروهای این بخش دارد و مسافران احساس راحتی بیشتری را به دلیل بزرگی کابین خواهند داشت.

 

2

احتمالا دلیل چنین وسعتی در این کلاس خودرویی، استفاده از پلت‌فرم MQB A0 است که این روزها فولکس‌واگن آلمان از آن بهره می‌برد. با وجود اینکه خودرو هم اندازه "تی- راک" آلمان‌هاست اما در فضای داخلی از آن بزرگتر ظاهر شده است.

به گفته مایر این خودروها باقابلیت محرک چهارچرخ ارائه نخواهند شد. این موضوع به دلیل کاهش قیمت‌ها در این برند خودرویی عملیاتی می‌شود.

 

3

فولکس واگن برای این خودرو از موتورهای 3 سیلندر بهره خواهد برد که با سامانه انتقال قدرت خودکار 2 کلاچه هماهنگی دارند.

مدیران اشکودا بر این باورند که خودروی آنها در ساختار یک شاسی بلند تمامی نیازهای یک خانواده را از لحاظ فضای درونی، محفظه بار و گزینه‌های درونی برطرف می‌کند.

این خودرو در سال 2020 وارد بازار خواهد شد و از لحاظ ابعاد و امکانات رقیب اصلی نیسان جوک خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید