سهام چین با رشد دو روزه موجب شد سهام آسیایی افت‌های خود را جبران کند

کدخبر: ۲۴۶۲۶۲
اقتصاد نیوز: سهام چین امروز برای دومین روز معاملاتی متوالی رشد کرد و کمک کرد تاثیر تنش‌های ژئوپولیتیکی عربستان سعودی، ایتالیا و برگزیت کمرنگ شود؛ همین موجب شد سهام آسیایی افت‌های امروز خود را جبران کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ روز دوشنبه، درحالی که سهام چین برای دومین جلسه متوالی رشد کرد و کمک کرد تاثیر تنش‌های ژئوپولیتیکی عربستان سعودی، ایتالیا و برگزیت، کمرنگ شود، سهام آسیایی افت‌های امروز خود را جبران کرد.

سهام شرکت‌های بزرگ چین در شانگهای ۳.۵ درصد در ابتدای معاملات جهش کرد و با امید به حمایت پکن از اقتصاد و بازارهای مالی، به رشد روز جمعه خود ادامه داد.

افت اولیه شاخص ای‌مینی اس‌اندپی متوقف شد و تا در ۰.۲۵ درصد پایین‌تر باقی بماند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن و کوسپی کره‌جنوبی، که در ابتدای معاملات بیش از ۱ درصد سقوط کرده بود، در نهایت ۰.۲ درصد رشد کرد.

عربستان سعودی همچنان با قتل جمال خاشقجی در مرکز توجهات جهانی قرار دارد. هرچند این کشور قتل این روزنامه‌نگار را اشتباهی بزرگ نامید، اما در تلاش است از ولیعهد خود، محمد بن سلمان، در برابر تاثیرات منفی آن محافظت کند.

در اروپا، ایتالیا تا پایان دوشنبه فرصت دارد تا در مرد تخطی از قوانین به کمیسیون اروپا توضیح دهد و با رد شدن بودجه خود روبرو شود که ممکن است در نهایت منجر به تحریم‌هایی علیه این کشور شود.

در بازار ارز، یورو هفته خود را با تثبیت در نرخ ۱.۱۵۱۱ دلار آغاز کرد. این درحالی است که یورو روز جمعه در نرخ ۱.۱۴۳۱ دلار قرار داشت.

در برابر ین، دلار افت اولیه خود را جبران کرد و به نرخ برابری ۱۱۲.۵۵ رسید.

در برابر سبد ارزهای مهم جهان، دلار در نرخ ۹۵.۷۰۴ واحد بدون تغییر باقی ماند.

پوند انگلیس هم در انتظار تحولات جدیدی در ارتباط با برگزیت، در نرخ ۱.۳۰۶۳ دلار ثابت ماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید