ممنوعیت هزینه کردن 6 بخش در دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های دولتی/ خرید ساختمان اداری ممنوع شد

کدخبر: ۲۴۶۳۴۳
اقتصادنیوز: دولت با صدور ابلاغیه‌ای، هزینه کردن دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های دولتی در ۶ بخش را ممنوع کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، به تازگی هیات وزیران مصوبه ای را گذرانده که طی آن هزینه کردن منابع مالی دولت و بیت المال در امور غیرضروری ممنوع شد. این اقدام دولت در پی پیشنهاد و برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه عملیاتی شده است.

بر پایه این گزارش، دولت در ۶ مورد مصرفی مهم تصمیم گرفته تا استفاده های غیرضروری از منابع مالی را حذف و یا دستکم به حداقل برساند. یکی از موارد مهم مدنظر دولت ممنوعیت نوسازی تجهیزات و لوازم اداری و اجاره و خرید ساختمان جدید اداری، رفاهی، فرهنگی و ورزشی است.

دولت همچنین هزینه های برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و نظایر آن را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده و در عین حال، انجام هرگونه هزینه های مصرفی و ملزومات اداری نیز ممنوع شده است.

دولت به زیرمجموعه ها و دستگاه های دولتی ابلاغ کرده تا هیچگونه هزینه ای در چاپ نشریات غیرمرتبط با وظایف دستگاه های اجرایی صورت نگیرد. در عین حال، هزینه های مربوط به سفرهای خارجی و ماموریت های داخلی نیز متوقف شد.

این گزارش حاکی است، یکی از مواردی که توسط مقامات دولت تدبیر و امید مطرح و پیگیری شده، امور مربوط به مدیریت هزینه های جانبی در موارد یادشده است. دولت معتقد است از این طریق امکان کاهش هزینه های دستگاه ها و زیرمجموعه های دولتی حاصل خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید