مروارید خلیج فارس به همراه دو محصول دیگر استان هرمزگان ثبت جهانی شد

کدخبر: ۲۴۶۵۵۶
اقتصاد نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: مروارید خلیج فارس به همراه دو محصول دیگر استان در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ثبت شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی روز سه شنبه افزود: فرآیند ثبت جهانی مروارید خلیج فارس و همچنین «خرمای پیارم حاجی آباد» و «نارنگی سیاهو» در مدت دو سال انجام شد.

وی اظهار داشت: «گچ خمیر»، «انبه میناب»، «لیمو رودان» و «خاک سرخ هرمز» از دیگر محصول های استان هرمزگان است که برای افزایش و انحصاری کردن صادرات آن ها، در نوبت ثبت ملی و بین المللی قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان درباره فرآیند ثبت محصولات گفت: اظهارنامه ثبتی نشان جغرافیایی که از لحاظ مرغوبیت، قابلیت تولید و صادرات تنها در مناطق خاص قرار دارند به همراه خلاصه ای از معرفی و ویژگی های آن، توسط متقاضی و کارشناسان حوزه آموزش و پژوهش این سازمان به دفتر مالکیت فکری و معنوی وزارت ارسال می شود.

قاسمی ادامه داد: پس از بررسی و ارزیابی دفتر مالکیت فکری و معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهارنامه ثبت نشان جغرافیایی محصول در قوه قضاییه ثبت می شود.

وی یادآور شد: پرونده این ثبت سرانجام بر اساس موافقت نامه «لیسبون» (پایتخت پرتغال) توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال و با پرداخت هزینه توسط دولت، ثبت جهانی می شود.

این مسوول اضافه کرد: انحصاری شدن صادرات این محصول ها و کالاهای ثبت شده، افزایش ارزش افزوده محصول و حفظ حریم کالا به نام منطقه ثبت شده از مهم ترین مزایای مالکیت ثبت جهانی محصول است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید