بخشنامه جدید بانک مسکن درباره مسکن یکم

کدخبر: ۲۴۶۷۶۵
اقتصاد نیوز: مدیر امور ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: برای افتتاح کنندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم از ابتدای آبان ۹۷ علاوه بر فرد متقاضی این تسهیلات برای همسر وی نیز کنترل و استعلامات لازم انجام می شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، مسعود ایزدی اظهار کرد:  از ابتدای تشکیل و راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم مطابق با ضوابط و چارچوب های تعیین شده اعطای تسهیلات این صندوق چنانچه یک متقاضی به شکل انفرادی قصد افتتاح حساب و سپرده گذاری در صندوق را داشت شرایط مربوط به خانه اولی بودن فقط برای همان فرد و نه برای همسر وی در صورت متاهل بودن مورد کنترل و استعلام قرار می گرفت.

وی با بیان این که مطابق ضوابط بالادست و مقررات جدید بانک مزبور از یکم آبان ماه سال جاری شروط خانه اولی بودن هم برای متقاضی و هم برای همسر وی استعلام می شود،: براساس معیارهای تعیین شده خانه اولی به دسته ای از متقاضیان خرید مسکن اطلاق می شود که پیش از ثبت نام در این صندوق از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک ها جهت خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم الشرکه یا تعمیر واحد مسکونی و همینطور از امکانات دولتی برای تهیه مسکن استفاده نکرده باشند.

ایزدی تصریح کرد: با توجه به بخشنامه جدید بانک مسکن به تمامی شعب سراسر کشور از روز گذشته فقط متقاضیان متاهلی امکان ثبت نام تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را خواهند داشت که هر دو زوج به صورت توامان دو فاکتور خانه اولی را دارا باشند.

وی گفت: براین اساس افتتاح کننده حساب صندوق پس انداز مسکن یکم و همسر وی نباید از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک ها جهت خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم الشرکه یا تعمیر واحد مسکونی همچنین از امکانات دولتی همچون زمین و مسکن استفاده کرده باشند.

مدیر امور ارتباطات بانک مسکن اظهار کرد: بانک مسکن در قالب بخشنامه جدید خود برای تعیین شرایط جدید اخذ تسهیلات پس انداز مسکن یکم برای افراد متاهل اشاره به این دارد که اعطای تسهیلات صندوق مزبور به اشخاص مجرد، همسر متارکه یا فوت مشروط به داشتن درآمد متقاضی بلامانعاست.

ایزدی بیان کرد: حساب های افتتاحی برای دریافت این نوع تسهیلات تا پیش از تاریخ یکم آبان ماه سال جاری همچنان مقررات زمان افتتاح حساب یعنی الزامی بودن خانه اولی شناخته شدن یکی از زوجین برقرار خواهد بود. البته در قالب این بخشنامه متقاضیان اخذ تسهیلات پس انداز مسکن یکم برای خرید ملک در محدوده بافت فرسوده استثنا شده اند.

وی افزود: اعطای تسهلات صندوق پس انداز مسکن یکم در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری اعم از تسهیلات انفرادی یا زوجین از تاریخ افتتاح حساب صندوق کماکان بدون الزام به خانه اولی بودن متقاضی و همسر وی مشروط به رعایت ضوابط تسهیلات با سپرده بانک یعنی گذشت پنج سال از دریافت تسهیلات با سپرده قبلی توام با تسویه یا گذشت پنج سال سال از دریافت تسهیلات با سپرده قبلی توام با انتقال به غیر بلامانع است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید