تویوتا کرولا 2020 + عکس

کدخبر: ۲۴۷۰۰۰
اقتصاد نیوز: قطعا تویوتا کرولا یکی از قدیمی‌ترین‌ نام‌های روی جاده است و قرار است در مدل 2020 با تغییرات گسترده به بازار بیاید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران؛ گزارش‌های اولیه در خصوص این خودرو حکایت از فروش آن در اوایل سال 2020 دارد. درحالیکه اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر نشده می‌توان حدس‌هایی در این  خصوص  زد.

 

3

نسل کنونی این خودرو براساس مدل معرفی شده در سال 2014 ساخته می‌شود و یازدهمین نسل از این سدان با کیفیت و احتمالا کسل کننده محسوب می‌شود. تویوتا معمولا کرولاهایش را هر 4 یا 5 سال ارتقا بخشیده و به روز می‌کند و به همین دلیل می‌توان گفت نسل یازدهم در مسیر پیشرفتی دوباره قرار دارد.

انتظار می‌رود خودروساز ژاپنی با استفاده از پلت‌فرم جدید TNGA جهش رو به جلوی خود را در ساخت کرولا نشان دهد و این محصول را به ساخته‌های اخیرش نزدیک سازد. از طرفی با  استفاده از پلت‌فرم جدید شانس استفاده از موتور جدید کرولاهای هاچ‌بک برای مدل سدان افزایش می‌یابد. در این صورت کرولاهای صندوق‌دار جدید به موتور دو لیتری 4 سیلندر با توان 168 اسب‌بخار مجهز خواهند شد. این موتور با یک سامانه انتقال قدرت دستی 6 سرعته از نوع cvt همخوانی دارد.

 

2

تویوتا ماموریت دارد خودروهای جدیدش را با سیستم‌های ایمنی بیشتر بسازد و به همین دلیل کرولاهای امروزی با سامانه‌های کمکی با قابلیت ممانعت از برخورد ساخته می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابران پیاده، سیستم نگه‌دارنده بین خطوط، چراغ‌های خودکار با قابلیت تابش زیاد، کنترل کروز راداری داینامیک و نمونه‌های دیگر نام برد.

با وجود اینکه فروش کرولا در سال 2018 کاهش نشان می‌دهد، این سدان هنوز یکی از محبوب‌ترین‌های بازار است. در ماه گذشته تویوتا 19 هزار 130 دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 35.7 درصد کاهش نشان می ‌دهد. تویوتا در 9 ماهه اول سال جاری چیزی حدود 217 هزار و 301 دستگاه کرولا و فروخت که در مقایسه با فروش 249 هزار و 122 دستگاه کرولای مدت مشابه سال 2017 کاهش نشان می‌دهد.

 

1

کرولا انتظار دارد با ارائه کرولاهای جدید  در نسخه 2020 فروش خود را به شدن احیاء کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید