افزایش قیمت نفت در بازار های جهانی

کدخبر: ۲۴۷۲۵۶
اقتصاد نیوز: به دلیل نگرانی ها از تاثیر تحریم های ایران بر عرضه جهانی نفت، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ به دلیل نگرانی ها از تاثیر تحریم های ایران بر عرضه جهانی نفت، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود، اما با توجه به افت شاخص ها در بازارهای بورس و نگرانی ها در مورد تاثیر منفی جنگ تجاری بر چشم انداز تقاضا، قیمت هفتگی نفت شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 73 سنت، معادل یک درصد افزایش به 77 دلار و 62 سنت رسید. قیمت شاخص نفتی برنت در این هفته حدود 2.7 درصد افت داشت و در طی 3 هفته گذشته کاهش حدودا 10 دلاری را تجربه کرد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 6 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 67 دلار و 59 سنت رسیدو نفت خام آمریکا افت هفتگی حدودا 2.3 درصدی را تجربه کرد.

پس از آنکه 2 منبع آگاه روز جمعه اعلام کردند که عراق در تبعیت از تحریم های ضد ایرانی دولت آمریکا، در ماه نوامبر ارسال نفت خام از میدان نفتی کرکوک به ایران را متوقف خواهد کرد، قیمت نفت شاهد رشد بود.

واشنگتن گفته، خواهان به صفر رسیدن صادرات نفت ایران است، هرچند که بعید است این آرزو محقق شود. اما بسیاری از خریداران نفت ایران از جمله چین، در حال کاهش خرید نفت خود از ایران هستند و تهران ناگزیر شده نفت فروش نرفته خود را در تانکرها ذخیره کند.

در عین حال، افت جهانی شاخص ها در بازارهای بورس جهان بر قیمت نفت سایه افکنده است.

جنگ تجاری آمریکا و چین، افت ارزش پول در بازارهای نوظهور، افزایش نرخ بهره در آمریکا و نگرانی های اقتصادی در ایتالیا به بروز آشفتگی در بازارهای بورس جهان دامن زده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید