گوجه فرنگی و سیب ز مینی ارزان شدند

کدخبر: ۲۴۸۱۱۷
اقتصادنیوز: یک مقام مسئول گفت: با توجه به عرضه انبوه محصول، قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی نسبت به ماه گذشته ۶۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز؛ حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از کاهش ۶۰ درصدی قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به عرضه انبوه محصول، قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی نسبت به یک ماه گذشته در بازار کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از مناطق گرمسیری طی روزهای آتی و برداشت سیب زمینی از مناطق دیگر پیش بینی می‌شود که قیمت محصول به تعادل برسد.

صابری نرخ هر کیلو سیب زمینی را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و گوجه فرنگی ۲ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال بازگشت قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی به حالت قبل وجود دارد یا خیر، بیان کرد: با وجود افزایش هزینه حمل و نقل، کارگری وبسته بندی بعید است که به نرخ های قبل برسیم.

بیشتر بخوانید: آغاز روند کاهش نرخ سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار/ قیمت هر کیلو سیب زمینی 3 هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ پیاز در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش عرضه محصول، قیمت پیاز دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

وی درپایان نرخ هر کیلو پیاز را ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای زائرین اربعین، پیش بینی می شود که قیمت تا رسیدن محصول نو به بازار افزایش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید